September staat met - oranje - stip aangeduid in onze agenda’s.
Want dan is het INBOUND, het jaarlijkse congres van HubSpot. (Ook wel het Tomorrowland van de Inbound Marketeers genoemd.)
Naast een heleboel inspiratie & nieuwe inzichten kregen we een sneak peek in de nieuwe HubSpot-features.
Ben jij HubSpot-gebruiker? Of volg je HubSpot omdat je stiekem een marketing automation-platform zoekt? Lees dan vooral verder en ontdek de nieuwe features.
(Of klik hier en krijg een snelle opsomming, jij luilak ;))
Integendeel.
HubSpot lanceerde de laatste maanden zoveel nieuwe features dat het niet eenvoudig was om ze bij te houden.
Denk maar aan:
Daarom waren we ook blij dat HubSpot zelf door had dat kwaliteit primeert boven kwantiteit. Dus gaan ze zich dit jaar vooral focussen op het beter maken van de huidige tools. En dat valt enkel aan te moedigen :)
Toch zijn er nog genoeg kleinere nieuwigheden aangekondigd die het verder lezen nuttig maken.
Eén van de grootste frustraties van HubSpot-gebruikers waren dubbele contacten. Je weet wel:
jasper@dallas.be
jasper.wouters@dallas.be
japser@dallas.be (oeps, typfoutje)
jasperwouters@dallas.be
Dit zijn allemaal individuele contacten met hun eigen tijdlijn. Dit vervuilt je CRM en als je er zo veel hebt, kan het ook een dure zaak worden. Want je betaalt per 1.000 contacten extra.
Om dit probleem te voorkomen, heeft Hubspot een nieuwe tool uitgerold. Deze tool maakt gebruik van machine learning om dubbele gegevens op te sporen. Vervolgens geeft hij jou de kans om contacten samen te voegen (of niet).
Ook cool: hoe meer duplicate contacten je verwijdert/behoudt, hoe slimmer de functie wordt.
De nieuwe duplicate management-tool is per direct beschikbaar voor alle Professional- en Enterprise-gebruikers. En dit in zowel de Marketing, Sales als Service Hub.
Waar vind je dit in je portal?
Contacts -> Actions -> Manage duplicates
Plaats je je socialmediaposts via HubSpot? Dan is deze nieuwigheid iets voor jou.
Dit najaar zal je bij je social tools de optie hebben om je organische posts te boosten op Facebook. Dus kijk welke post goed scoort qua clicks & engagement en boost deze met één klik vanuit je HubSpot-account.
‘Social post boosting’ is nu in beta voor gebruikers van de Marketing Hub Professional en Enterprise. Wil je toegang tot deze beta-feature? Vraag het hier aan.
Eerder dit jaar kondigde HubSpot ook een verbeterde versie van de mobiele app aan. Hier zie je een nieuwe, overzichtelijke interface, maar vooral: een upgrade van de gratis businesscard- scanner.
Jep, zowel Android als iOS (unicum)-gebruikers kunnen nu via de app businesscards scannen. In enkele seconden zijn die verkreukelde papiertjes naar nieuwe contacten in je CRM getransformeerd.
Wist je dat… een nieuwigheid van 2018 was dat je Facebook Lead Ads vanuit HubSpot kon opzetten en beheren? Dit is een vorm van Facebook Advertising waar je per e-mailadres betaalt.
Het opzetten hiervan wordt een pak eenvoudiger met de nieuwe interface van HubSpot.
Goed om te weten: je kan in HubSpot ook je targeting kiezen, waaronder onbekende websitegebruikers én lookalike audiences.
Deze update is nu live voor alle HubSpot-gebruikers.
Waar?
Marketing -> Ads -> Create Ad -> Lead Generation.
Als je vaak in de tool ‘Workflows’ zit, zal je een gat in de lucht springen. Want deze tool wordt 10x zo overzichtelijk. Waarom?
FOLDERS!
Eindelijk is het gedaan met tijd te verliezen. Deze update helpt je je workflows beter te organiseren. Zo wordt het allemaal makkelijker manageable.
Folders in Workflows is in beta voor alle Marketing Hub, Sales Hub, and Service Hub Professional en Enterprise gebruikers.
Een deal closen in de Sales Hub kon efficiënter, vonden ze bij HubSpot. Het kostte te veel clicks.
De doelstelling van de Sales Hub is het eenvoudiger maken van je salesproces. En je sales reps meer kracht en tools geven om sneller deals te closen. Dit proces werd nu vereenvoudigd.
Nu heb je ook meer macht over je meeting widget en de automatische mails die daaruit volgen. Met de ‘saved task’ filter kun je een proces opslaan en je dezelfde to-dolijst opnieuw toewijzen. Dit alles om de efficiëntie te bevorderen.
Ook de betalende Sales Professional kreeg extra features. De belangrijkste voor je opgesomd:
Ook de prijs krijgt een aanpassing. Vanaf 1 november 2019 zal de prijs ietsjes naar omhoog gaan. Vanaf 1/11/2019 betaal je 460 euro per maand voor 5 users. Wil je de huidige prijs van 368 euro per maand genieten? Plan dan hier een demo met ons.
De nieuwe HubSpot app Marketplace maakt het eenvoudiger om apps & integraties voor je HubSpot-account te vinden, te begrijpen en te installeren.
De nieuwe HubSpot App Marketplace features:
Facebook Messenger is een marketing-asset die je moet omarmen. Ook dat beseft HubSpot. Daarom bouwden ze een integratie met Facebook Messenger. Als je een vraag krijgt in je Facebook Inbox, komt deze persoon ook in HubSpot en kun je het gesprek in HubSpot Conversations voeren en opvolgen.
Met deze update kun je je 24/7 beschikbaarheid perfect aanpassen. Zo kun je instellen dat tussen 8 en 17 uur de live chat beschikbaar is en alle uren ervoor en erna, je chatbot.
Wist je dat HubSpot ook een gratis versie heeft? Dit is voor eenmanszaken, kleine kmo’s of bedrijven die enkele tools alvast willen testen voor ze gaan investeren.
Deze versie, ‘HubSpot Free’, werd de afgelopen maanden serieus uitgebouwd. Wat is nieuw?
Bekijk alle features van HubSpot Free
Als je bovenstaande allemaal hebt gelezen: proficiat :) Hieronder krijg je een opsomming van alle nieuwe features:
Als je van de intro rechtstreeks tot hier komt: ook proficiat ;)
Heb je zin gekregen om je HubSpot-account efficiënter te gebruiken? Of ben je dankzij deze nieuwigheden helemaal overtuigd van HubSpot? Wat het ook is, plan gerust een vrijblijvende call met ons in om te zien waar wij je kunnen helpen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit
Deze verhalen over Inbound marketing
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail
Reacties (0)
Nog geen reacties
Geef hier je feedback of stel je vraag.