Inbound marketing certified: waarom Dallas Antwerp hiervoor koos

Jasper Wouters 5 minuten leesplezier

Marketeers zijn voortdurend op zoek naar manieren om zichzelf en hun merk te blijven heruitvinden. Ook bij Dallas Antwerp streven we continu naar innovatie zodat we de verwachtingen van onze klanten nét iets voor kunnen zijn. Daarom implementeerden we drie jaar geleden inbound marketing in onze werkfilosofie. En dat werpt zijn vruchten af. 

Inbound marketing is een hedendaagse marketingmethodologie die volledig is afgestemd op de uitdagingen van het digitale tijdperk. Daarin hebben consumenten niet langer een boodschap aan monologen en tonen ze slechts weinig interesse voor intrusieve, opdringerige reclameboodschappen.

Daarom gooien inbound marketeers het over een andere boeg. Ze zetten hun doelgroep op een voetstuk en laten potentiële klanten op een natuurlijke manier kennismaken met hun producten of diensten.

Iedereen inbound certified!

Bij Dallas Antwerp geloven we sterk in de kracht en het potentieel van deze marketingstroming. Gelukkig beseffen we dat je met woorden niets koopt. Daarom volgden we allemaal, van Office Manager naar Senior Designer tot Creative Director, voor het derde jaar op rij een inbound marketingopleiding.

Zo bezitten we allemaal dezelfde inbound expertise en streven we naar wat in het groot op onze website staat: je marketingdoelstellingen behalen. Na deze opleiding volgde ook een examen waar alle Dallasianen netjes voor het derde jaar op rij hun HubSpot inbound marketingcertificaat behaalden. Tot op heden zijn we nog steeds het eerste en enige Belgische communicatiebureau waarvan iedereen ‘Inbound Certified’ is.

dallas_certificaten_2017-2.gif


Wat betekent dit voor jou én de medewerkers? 

We vallen in herhaling, maar besef dat we in een continu veranderende wereld leven. De continue deadline-druk zorgt ervoor dat alles er van de eerste keer 'boenk op' moet zitten. Iedereen is zich dan ook meer en meer aan het specialiseren om in die deadline rush, één aspect van de keten foutloos te kunnen opleveren. Maar in die chaos mogen we het grotere plaatje niet uit het oog verliezen.

Bovendien is het studeren voor het inbound certificaat altijd ‘back to basics’. Iedereen is even weg uit zijn specialisme en moet met open vizier alle andere schakels van de ketting bestuderen. Dat soort initiatieven boost de interne werking ook effectief. Want door het inbound marketing certificaat met z'n allen te halen, weet iedereen ondanks zijn specialisme wat er in de ketting volgt en staan alle neuzen in dezelfde richting.

Daarnaast is het inbound marketingcertificaat ook belangrijk naar buiten toe, want we vinden het bij Dallas Antwerp belangrijk om onze klanten echt te helpen. Om hen te begrijpen, te begeleiden en beter te maken. En dat willen we zo efficiënt mogelijk doen, want we weten dat onze klanten bijzonder drukke agenda's hebben. Daarom staan er leesminuten bij onze blog, daarom is onze newsletter kort en bondig.

"Ik juich zo'n initiatieven alleen maar toe. We willen recht door zee oplossingen aanreiken en dat is nodig vandaag de dag. Veel marketeers voelen zich namelijk helemaal verloren in de ‘content tsunami’ van vandaag. Wat is nu de juiste oplossing voor hun probleem, wie kan hen daarbij helpen? Het HubSpot inbound marketing certificaat is een belangrijke eerste indicator. Het toont aan dat iemand tijd heeft geïnvesteerd en de volledige methodologie heeft bestudeerd. Zo'n certificaat krijg je niet zomaar. Het is het bewijs dat die persoon de basisbeginselen onder de knie heeft en niet zomaar wat uit z'n nek lult. Dat lijkt me een belangrijke houvast als je overspoeld wordt door zelfverklaarde experts - Thierry De Vynck, Digital Strategist

"Ik ben al heel mijn leven gebeten door sterke creatie, maar niet zonder 'return on investment'. Want zeg nu zelf, hoeveel is de meest creatieve, doordachte campagne waard als ze geen ruk bewijsbaar rendement oplevert voor een merk. Inbound marketing en vooral de manier waarop wij er hier bij Dallas Antwerp mee omgaan, combineert 'the best of both worlds’. Ideas that drive ROI” - Dirk Cassiers, Managing Partner

hubspot-inbound-marketing.jpg


Dit hebben de Dallasianen over het inbound certIficaat te zeggen:

"Ik zit reeds 20 jaar in dit vak en heb het doorheen de jaren enorm zien evolueren. De methodologie rond inbound marketing is er één die me sinds lang nog eens ‘kriebelenbuik’ geeft. Ik geloof het écht en vind het geen gebakken lucht. Daarom behaalde ik met veel plezier voor het tweede jaar op rij mijn certificaat.Pam Ferket, Progress Director

“Inbound marketing maakt het verschil tussen denken dat je idee zal aanslaan en weten dat je idee zal aanslaan. Of niet.”Stijn Gansemans, Creative Partner

"Ik werk nu bijna een jaar bij Dallas Antwerp en elke dag word ik ondergedompeld in het Inbound Marketing-verhaal. Het behalen van mijn certificaat vond ik vanzelfsprekend een must. Maar ik merk dat dit certificaat slechts een startpunt is, omdat je elke week een stap verder staat in je ontwikkeling.” Annelien Boens, Content Creator

Ik heb zelf al verschillende andere certificaten gehaald, maar deze waren zeer sterk op één product gericht. Deze inbound certification omvat een deel theorie die je ook meteen moet omzetten in de praktijk. Doordat we allemaal certified zijn, voel je dat we op dezelfde golflengte zitten en hebben we maar een paar woorden nodig om elkaar te begrijpen. Ook naar externe development partijen toe voel je dat het gewoon helpt - Eli Hermans, Digital Project Manager

"Inbound marketing was nieuw voor mij vóór ik bij Dallas startte. Dankzij het certificaat ben je zowat verplicht om de tijd te nemen om je hierin te verdiepen. Ik vind het positief dat iedereen binnen Dallas Antwerp over dezelfde basiskennis beschikt én op dezelfde golflengte communiceert met elkaar en met klanten! Alizé Min, Account Manager 

 

Een initiatief van Hubspot

Het 'inbound marketing certificaat' is een initiatief van het all-in-one marketingplatform HubSpot. HubSpot is hét inbound marketing softwareplatform dat wereldwijd door duizenden marketeers op handen wordt gedragen. Het platform beschikt over een brede waaier aan marketingtools die je helpen om potentiële consumenten aan te trekken, leads te genereren en huidige klanten te blijven verheugen. Wist je dat Dallas Antwerp ook een trouwe HubSpot-partner is? Samen met HubSpot gaan we continu op zoek naar innovatieve manieren van communiceren om de ROI van onze klanten te garanderen. Dit hebben ze over ons te zeggen:

"Dallas Antwerp is an agency that wants to both change as the industry changes and grow through delivering RoI for their clients. That's what makes them a perfect fit for the HubSpot Partnership. They are growing at a fast pace and their commitment to inbound excellence is shown by the fact that everybody on their team is now Inbound Certified. They are a pleasure to work with."Steve Vaughan, Channel Account Manager bij HubSpot

Benieuwd naar ons voltallige ‘inbound marketing certified’-team? Leer onze kleppers op deze pagina kennen. Wil je jezelf ook verdiepen in de inbound marketing methodologie? Start dan met onze gids hieronder. Veel plezier!

New Call-to-action