2021 is een sterk jaar bij Dallas, met veel nieuw bloed in het accountteam. Dat talent komt uit de vier windstreken, maar toch vooral uit Antwerpen en Brabant. Lieselotte Van Huffelen werd geheadhunt in Mechelen, en wel door De Maffia, hoewel ze geen freelancer is. Deze accountmanager was vroeger al “twee handen op één buik” met planner Marcia Van Camp en kijkt uit naar nieuwe klanten en projecten. Bureau-ervaring heeft ze. En bakken enthousiasme. Even kennismaken.
Lieselotte’s kindertijd speelde zich af in Duffel, tussen Lier en Mechelen.
“Hoewel Duffel gewoon een dorp is, geloven de rasechte Duffelaars eerder dat het een stad is, het centrum van de wereld zeg ik graag al lachend. Ik woonde in een rustige, landelijke straat. Met mijn zus en de buurkinderen zaten we constant buiten. In de haag tussen de buren waren poortjes. Dus liepen we te pas en te onpas bij elkaar binnen en speelden we samen op het terras met LEGO en Barbies. Ook kampen bouwen was populair.”
Wat voor een kind was jij?
“Een buitenkind dat ook wel veel las. Elke week verslond ik boeken van de bib, ik kon ook goed op mezelf zijn. Op school kon ik het vinden met iedereen. Ik wist al vroeg dat ik later graag iets sociaals zou doen, iets met mensen, communiceren, ....
Eerst wou ik psycholoog worden, dus studeerde ik een jaar Psychologie. Maar het vak statistiek lag me niet. Dus switchte ik naar Communicatie in Mechelen.”
Waren er al vroeg symptomen dat je in de reclame zou terechtkomen?
“Tijdens mijn studie Communicatie kreeg ik inzicht in reclame. Ik zag mezelf wel in een reclamebureau werken. Door een stage tijdens het 3de jaar bij Duval Guillaume Brussel (vlak voor het Publicis werd) wist ik het wel zeker. Mijn gevoel werd bevestigd.
Ik kon aan de slag bij Seven in Mechelen als junior projectmanager. Daar leerde ik Marcia Van Camp kennen en dat klikte: een sterke tandem. Na vier jaar werd ik senior projectmanager bij Engaged, een digital activation agency in Antwerpen. Alweer een leerrijk traject van vijf jaar. En daarna belde de Maffia me, of ik op gesprek wilde bij Dallas? Ja, hoor (lacht). Na mijn ontmoeting met Dirk en Annelies ging de bal al snel aan het rollen.”
Hoe kijk je aan tegen reclame?
“Eerlijk? Ik vind reclame vaak irritant. Terwijl er toch enorm veel ruimte is voor creativiteit, ruimte om mensen te verrassen.”
“Vandaag zijn er zoveel mogelijkheden om mensen mee te nemen in een gepersonaliseerde creatieve journey.”
“Met content die minder als reclame aanvoelt, engagen met je publiek, ja. En niet zomaar alles erdoor duwen. Vanuit die filosofie werk ik héél graag in de reclame.”
Welke spot of campagne is je altijd bijgebleven?
“Eentje? Dan denk ik aan de kerstspots van Coca-Cola. Telkens met een mooi klein verhaal erin. Tot op vandaag weet ik het als ik ze zie: hola, nu is het bijna Kerstmis! Geregeld spelen ze met leuke copy op hun blikjes. Zo maken ze een collector’s item van hun product. Goed gedaan.”
`
Waar haal je de grootste voldoening uit?
“Het klinkt vast als een cliché, maar: uit tevreden klanten natuurlijk. Een welgemeend compliment, daar doe je het voor. Anderzijds haal ik ook veel voldoening uit het creëren van structuur voor een team. Want structuur maakt alles zoveel makkelijker. Alle neuzen in dezelfde richting, alle info voorhanden, OK! Werken aan structuur en overzicht, dat zit er bij mij gewoon in.”
Waar kijk je vooral naar uit?
“Weer uit mijn kot komen, al mijn nieuwe collega’s in het echt leren kennen, ook de klanten natuurlijk. Daarnaast wil ik vooral mijn kennis verbreden, SEO/SEA, content marketing: bij Dallas kan ik daar wellicht nog veel over bijleren.”
Is er nog leven naast de job?
“Bewegen is belangrijk voor mij, dus ga ik geregeld wandelen, lopen en een uur in week: mezelf afbeulen met personal training. Daarnaast heb ik ook een appartement gekocht. Daar ben ik veel mee bezig, er is nog een en ander op te frissen. En ook mijn partner heeft een huis dat gerenoveerd moet worden. Kluswerk in overvloed!”
Wat is jouw alltime nr. 1 hit?
Normaal ging ik naar het afscheidsconcert van Elton John, maar daar stak corona een stokje voor.
Doe mij maar ‘I’m still standing’ :
Een powerplaat voor een moeilijk moment. Ja, toch?