Jong bloed in het creatieve team: daar waren we aan toe. En toen kwam Sofie Verbruggen eraan, een vrolijke verschijning met een stapeltje diploma’s onder de arm en vooral: heel veel enthousiasme. Waar komt ze vandaan, hoe belandde ze hier, waar kijkt ze naar uit? Voor dit interview was het al even zoeken naar een gaatje in haar planning. Want vanaf dag één is ze in het creatieve werk gevlogen bij Dallas: de communicatie rond #IMD 2018. Vlak voor Kerstmis strikten we haar voor een kennismaking.
Sofie Verbruggen (22) is geboren en getogen in Niel, de Rupelstreek. Wat voor een kind was zij?
“Ik danste. Ballet en jazzdans, ballet op pointes, moderne dans. Bij Studio 100 in Schelle. Als kind danste ik al op mama’s hakken in de living, vanaf 8 jaar ging ik tapdansen. De hele lagere school en ook de middelbare school door. Héél graag deed ik dat. Op een bepaald moment was ik best wel fanatiek. Ik wou gewoonweg heel goed worden. Een danscarrière leek me te hoog gegrepen, lesgeven leek me wél wat. Uiteindelijk werd het yoga: daarvoor ben ik een certificaat aan het behalen.”
“Een heel aanwezig kind”, zo vat ze het samen. Samen met zus en vriendinnen fantaseerde ze de pannen van het dak. Dansen, optredens verzinnen, geen fantasie was hen te wild. Op school ging het eerst richting Wiskunde-Wetenschappen. Nadien koos ze voor communicatiemanagement (Thomas More Mechelen) en videojournalistiek. Was dit geen vreemde overgang?
“Ik was goed in exacte vakken, maar zag mezelf niet in een labo werken of zo. ‘Samen’, ‘creatief’ en ‘entertainment’, dát waren de keywords voor mijn toekomst. Voor een reis naar New York ging ik me toeleggen op fotografie en zo kreeg ik de smaak te pakken. Reisfoto’s, natuur, steden, ook foodfotografie, voor de blog van mijn zus.”
‘Samen’, ‘creatief’ en ‘entertainment’ waren de keywords voor mijn toekomst.
Een andere eye-opener waren haar stages, onder meer bij Woestijnvis, voor De Slimste Mens en Control Pedro. Daar hielp ze bij de productie, deed ze opzoekingswerk en mocht ze zelfs vragen bedenken voor De Slimste Mens. “Heel leuk was dat.”
Met inbound marketing maakte ze al kennis tijdens haar studie. Toen volgde ze lessen HubSpot en haalde ze het certificaat. Toen ze de vacature van Dallas zag - het bureau dat ze kende via vriendin Birgit die er stage had gelopen - vielen alle puzzelstukjes in elkaar in de job van Allround Creative. Iemand die creatieve concepten bedenkt en die ze zelf uitvoert, vooral in foto en video, of laat uitvoeren. Een droomjob. Het klikte al snel en ze mocht starten. Vanaf dag één kreeg ze een leuke job met verantwoordelijkheid.
“Ik mocht het communicatieplan voor Inbound Marketing Day helpen opstellen en de videoreportage maken. Meteen heel spannend. Geen plankenkoorts, leúk spannend.”
“Toen ik klein was, was dit mijn favoriete reclamespot, van Electrabel:
Ik kan niet echt verklaren waarom maar ik kende het hele liedje en scenario van buiten en als ik eerlijk ben, nu nog steeds :-) Dus over impact gesproken! Als ik een echt creatieve campagne moet opnoemen, vind ik deze wel echt een leuke:”
“Ik ben benieuwd naar toffe briefings waar ik iets mee kan. En als het dan ook nog iets wordt… (lacht). Ik besef dat ik nog veel kan leren, in de eerst periode wordt het wat zoeken.”
“Natuurlijk. Ik dans nog steeds, twee keer per week, en ga graag eten en bijpraten met vriendinnen. Ook reizen doe ik heel graag. Toen mijn oom, tante en nicht verhuisden naar Zuid-Afrika zijn we die gaan bezoeken. En dat had een grote impact op ons gezin. Sindsdien doen we bijna allemaal verre vakanties. Ik heb een voorkeur voor Amerika, zowel Noord als Zuid. Niet in all-in resorts, maar ook niet in een tentje.” Daarin volgt haar vriend - die half Chileens is - haar helemaal.
Je eigen interview op de Dallas-blog? Ontdek dan onze openstaande vacatures!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit
Deze verhalen over People
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail
Reacties (0)
Nog geen reacties
Geef hier je feedback of stel je vraag.