Je hebt het waarschijnlijk al meegemaakt. Een brainstorm die met frisse moed aangevat wordt. Leuk. Maar na 10 minuten valt hij stil. En begint iedereen over het afgelopen weekend te praten. Want een brainstorm, dat is niet echt werken, toch? Of iedereen begint door elkaar te praten. Of één grote mond neemt telkens het woord en vindt alleen zijn ideeën ge-wel-dig. En de anderen? Die breekt hij af. Een professioneel geleide brainstorm die concrete, impactvolle ideeën oplevert om meteen mee aan de slag te gaan, is ons antwoord op jouw probleem.
“Je merkt tijdens een brainstorm hoeveel je vanuit je eigen business denkt en soms vast zit in die gedachten. Dallas pushte ons uit onze comfortzone.”
Margo Geleyn, Content Manager bij Planet Talent.
Planet Talent zoekt een match tussen topstarters in ICT, Sales & Management en bedrijven. Om te voldoen aan alle GDPR-verplichtingen, wilden ze een originele insteek voor hun communicatie. Een brainstorm was de perfecte manier om ‘out of the box’ te denken over dit droge onderwerp. Een spannende eerste keer voor het team van Planet Talent.
Elke brainstorm wordt van begin tot einde in goede banen geleid door een project owner (bv. account manager, creative director,...). Hij/zij bereidt samen met de brainstormcoach het moment voor met input over jouw bedrijf, research over het onderwerp, het samenstellen van de ideale deelnemerslijst en het kiezen van enkele geschikte brainstormoefeningen. Niets zo onproductief als een brainstorm die zonder duidelijke missie en omkadering van start gaat.
De facilitator heeft de touwtjes in handen tijdens de sessie. Duidelijke richtlijnen, een heldere structuur en afspraken rond feedback zorgen ervoor dat iedereen kan losgaan zonder dat elk creatief idee meteen afgeschoten wordt.
De ideeën en/of concepten liggen op tafel. En wat nu? Om te vermijden dat de geweldige nieuwe naam of het innovatieve concept verticaal geklasseerd wordt, volgt de project owner ook na de brainstorm alles op. Elke deelnemer krijgt een verslag én het actieplan wordt uitgerold.
De creative director begeleidt en valideert elk creatief concept dat bij Dallas Antwerp de deur uitgaat. Hij tilt zijn team naar een hoger niveau en daagt hen uit om niet voor de makkelijke weg te kiezen. Geen idee is te gek, als het maar tot resultaten leidt.
De CPM is je rechtstreekse lijn met Dallas Antwerp. Hij/zij trekt elk project en weet alles over het budget, de planning én strakke timings. De CPM bepaalt de content calendar, delegeert de uitwerking ervan én bewaakt het feedbackproces met de klant.
Geef een creative een duidelijke briefing in handen en wait for the magic to happen. Een originele campagne, een inspirerende brainstorm, een knallende slogan of impactvolle copy: jij vraagt, hij draait.
De lancering van de nieuwe soul- en funkartiest CASS.
→
Een slimme activatiecampagne
→
Een sensibiliseringscampagne voor rokende ouders.
→
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
Hoe kan je rokende ouders sensibiliseren zonder te stigmatiseren? Door het speelgoed van hun kinderen aan het woord te laten.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail