Je wil een nieuw merk of product in de markt zetten? De naamsbekendheid van je merk wil maar niet vlotten? Je wil graag voor een nieuw project heel veel reach scoren? Of binnen een specifieke periode een duidelijk gedefinieerde KPI halen? Wij denken de campagnestrategie uit waarmee je dit kunt bereiken.
Een geboorte is een uitgelezen moment om als zwangere vrouw de overstap te maken naar een ander ziekenfonds. Samen met Dallas Antwerp bedacht Partena Ziekenfonds een strategie om zwangere vrouwen en prille mama’s te overtuigen om te switchen.
“Door via lead nurturing zwangere vrouwen te ondersteunen, zetten we hen aan het denken. Over de voordelen van hun ziekenfonds én of Partena Ziekenfonds geen beter alternatief biedt.”
Olivier De Laet, Digital Strategist bij Dallas Antwerp.
39 weken lang werd de doelgroep ‘gevoed’ met een doordachte mix van e-newsletters, e-mails, blogposts en Facebook ads, uitgestuurd via marketing automation tools van HubSpot. De resultaten? Meer dan geslaagd. Pas zwangere vrouwen klikten veel vaker dan gewoonlijk in de sector.
Tijdens de briefing zoomen we in op de essentie: waar sta je nu, wat ben je van plan? Daarna duiken we in het onderzoek: waar liggen opportuniteiten, waar de struikelblokken?
Samen leggen we de concrete doelstellingen vast. Wat wil je precies bereiken in welke periode? Ook de KPI’s komen aan bod: waaraan zullen we het succes exact afmeten? Wanneer drinken we samen champagne aan het einde van de campagne?
Na deze voorbereidende fase is het de beurt aan de creatieven. Zij gaan op zoek naar het concept dat het vuur aan de lont steekt. Dit wordt vertaald in een waaier aan toepassingen binnen het campagneplan. Even sterk op 20m2 als op de 20cm2 van een smartphone.
De creative director begeleidt en valideert elk creatief concept dat bij Dallas Antwerp de deur uitgaat. Hij tilt zijn team naar een hoger niveau en daagt hen uit om niet voor de makkelijke weg te kiezen. Geen idee is te gek, als het maar tot resultaten leidt.
Geen vraagstuk te moeilijk voor de digitaal strateeg. Hij zet de lijnen uit om jouw marketingdoelstellingen te halen. De strateeg tekent het ‘grotere verhaal’ uit en leidt de teamleden doorheen het volledige traject.
Geef een creative een duidelijke briefing in handen en wait for the magic to happen. Een originele campagne, een inspirerende brainstorm, een knallende slogan of impactvolle copy: jij vraagt, hij draait.
Een lanceringscampagne voor millennials.
→
Een multimedia-lanceringscampagne.
→
De lancering van de nieuwe soul- en funkartiest CASS.
→
Hoe verander je een eeuwenoude gewoonte? En lanceer je een interactief online platform voor het kopen/verkopen van vastgoed mét notaris? Door meteen al je troeven uit te spelen. Het werkte. En hoe!
Hoe kan je de goede offline reputatie van een bedrijf vertalen naar een sterk online merk? Een frisse website, slimme marketing automation en steengoede content zijn het antwoord.
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail