Skip to content
bicky burger

Bicky Royal: niet voor tere zieltjes

PROJECT A launch campaign
CLIENT Bicky Burger
PRODUCT Bicky Royal
MEDIA
  • Video
  • Social media

CAMPAIGN

Veel vlees. Weinig budget. Dat waren de ingrediënten van de briefing die Bicky Burger ons gaf voor de lancering van hun Bicky Royal. De doelgroep? Echte mannen die zich steeds minder als échte mannen gedragen en stiekem naar softe filmpjes staren op het internet. Dé plek waar wij hen wilden verrassen? Via een online film.

We kozen ervoor om de hamburger stiekem binnen te smokkelen in het leven van mannen: via een vermomde online film die we slechts één keer gepost hebben op de Bicky Burger Facebookpagina ...

1 online filmpje: de beruchte ‘Kick the Baby’ video. Slim ingezet op de juiste manier naar de juiste doelgroep. Geen gekochte views. Geen seeding. Gewoon de video. En toen was het wachten op de bereidwillige medewerking van onze enthousiaste kijkers. Al de rest is reclamegeschiedenis.

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Brand strategy
  • Campaign strategy
  • Production
  • Design 

IMPACT

  • Digital strategy
  • Social media marketing
HubSpot Video

RESULTS

Moeten we het nog hebben over het effect van deze campagne met quasi zero budget? De cijfers spreken voor zich. De video schreef daadwerkelijk reclamegeschiedenis met meer dan 9 miljoen views. Het filmpje werd maar liefst 50.000 keer geshared op Facebook en ging wereldwijd viraal. De verkoop van Bicky Royal steeg dan ook met 20%.
“Als marketeer moet je soms risico’s durven nemen en dat heb ik met plezier gedaan voor dit idee.”
Marc Waelbers Managing Director Bicky
Bicky Royal

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons