
Het succes van CORNET smaakt naar meer
- Video
- Activation
- Website
- Social media
CAMPAIGN
In 2014 introduceerde PALM Breweries een nieuw bier: CORNET. Kristof Ampe nam ons team in 2016 aan boord om het sterke blonde bier te positioneren in de reeds dichtbevolkte strong blond categorie. In de eerste plaats zorgden we samen met CORNET voor een shift van een ‘volume’ naar een ‘value’ strategie. CORNET is immers een bier van hoge gisting waarvan het productieproces niet minder dan 7 weken in beslag neemt. Een bier waar je dus de tijd voor neemt om van te genieten. Niet alleen, maar met vrienden.
Voorts zetten we CORNET in de markt als een bier dat mensen samenbrengt en vriendschapsbanden versterkt. Samen met de historische context van de Graaf van Maldeghem en de brouwer Theodoor CORNET, vertaalden we dat onder de noemer: Ridders van de Goede Smaak. Met deze elementen gingen we aan de slag op alle fronten.
Zo maakten we een imagofilm, waaruit we verschillende tv-commercials en sponsoring billboards knipten. Dankzij deze tv-commercials voor en na veelbekeken programma’s werden we bekend bij een groot deel van de Belgische bevolking.
Tegelijkertijd waren we online aanwezig, op zoek naar onze fans: de Ridders van de Goede Smaak. In minder dan 3 jaar tijd creëerden we een stevige fanbasis van meer dan 25.000 enthousiaste bierliefhebbers.
Maar ook in POS brand activation lieten we ons niet onbetuigd. Met een consequent doorgetrokken branding (eik, metaal en vuur) in klassevol zwart vielen we op in de horecazaken. En via slimme acties maakten we van de cafébazen échte ambassadeurs.
EXPERTISE
IMAGINE
- Creative concept
- Brand strategy
- Campaign strategy
- Production
- Branding
- Design
IMPACT
- Digital strategy
- Performance marketing
- Social media marketing






















RESULTS
