Skip to content
Daikin header case

Daikin zocht (én vond) temmers van temperaturen

PROJECT Recruting campaign (employer branding)
Client

Daikin 

Product Training for heat pump installers
Media
  • Video
  • Website
  • Social media 

CAMPAIGN

De vraag naar Daikin-warmtepompen in België stijgt snel. Héél snel. En da’s logisch; het is een duurzaam en betaalbaar alternatief voor gas of mazout, mede dankzij premies. De consument is alvast overtuigd. Het probleem: het aantrekken van technische profielen die de warmtepompen kunnen installeren, want daar is wél een groot tekort aan. Daarom organiseert Daikin tweedaagse opleidingen voor zelfstandige techniekers die hun kennis en business willen uitbreiden. Een win-win, want ze tekenen in op een groeiende markt én op een succesvolle samenwerking met Daikin. Om kandidaten in spé te overtuigen, lanceerden we een opvallende rekruteringscampagne: een ode aan de warmtepompinstallateur.

In korte online video’s (30 sec.) spraken we toekomstige warmtepompinstallateurs rechtstreeks aan met een – bijna heroïsche – lofzang. De video’s verspreidden we via een gerichte social campagne op Facebook en LinkedIn. Gelijktijdig met deze video’s liepen ook een SEA-campagne en verschillende display ads. Wie nog een extra duwtje nodig had, overtuigden we met een retargetting fase, gebaseerd op persoonlijke profielen. Na inschrijving kwamen de deelnemers in een automated e-mail flow terecht: nuttige informatie over de opleiding, lesmateriaal en reminders kwam zo automatisch hun richting uit. Ten slotte konden de deelnemers zich tot in de de puntjes voorbereiden op het theoretische luik van de training met een online quiz per opleidingsmodule. 

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Design

IMPACT

  • Digital strategy
  • Content marketing
  • Marketing automation
  • Performance marketing
  • SEA

RESULTS

De rekruteringscampagne kende een vliegende start. 50% van de opleidingsplaatsen was al volzet na de eerste maand. En ook daarna bleken heel wat koeltechniekers ‘een maestro van warm en koud’ te willen worden. De campagne leidde tot 280 kwalitatieve leads voor de rekruteringscampagne, waarvan 62% rechtstreeks via onze Facebook ads. Bovendien bereikten we maar liefst 85% van alle technische profielen onder de HVC-, CV- en loodgieterijprofessionals. De 250 Nederlands- en Franstalige opleidingsplaatsen waren dan ook in no time volgeboekt. Sterker nog: Daikin blijft zelfs extra trainingsdagen voorzien.

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons