
Daikin zocht (én vond) temmers van temperaturen
Daikin
- Video
- Website
- Social media
CAMPAIGN
De vraag naar Daikin-warmtepompen in België stijgt snel. Héél snel. En da’s logisch; het is een duurzaam en betaalbaar alternatief voor gas of mazout, mede dankzij premies. De consument is alvast overtuigd. Het probleem: het aantrekken van technische profielen die de warmtepompen kunnen installeren, want daar is wél een groot tekort aan. Daarom organiseert Daikin tweedaagse opleidingen voor zelfstandige techniekers die hun kennis en business willen uitbreiden. Een win-win, want ze tekenen in op een groeiende markt én op een succesvolle samenwerking met Daikin. Om kandidaten in spé te overtuigen, lanceerden we een opvallende rekruteringscampagne: een ode aan de warmtepompinstallateur.
In korte online video’s (30 sec.) spraken we toekomstige warmtepompinstallateurs rechtstreeks aan met een – bijna heroïsche – lofzang. De video’s verspreidden we via een gerichte social campagne op Facebook en LinkedIn. Gelijktijdig met deze video’s liepen ook een SEA-campagne en verschillende display ads. Wie nog een extra duwtje nodig had, overtuigden we met een retargetting fase, gebaseerd op persoonlijke profielen. Na inschrijving kwamen de deelnemers in een automated e-mail flow terecht: nuttige informatie over de opleiding, lesmateriaal en reminders kwam zo automatisch hun richting uit. Ten slotte konden de deelnemers zich tot in de de puntjes voorbereiden op het theoretische luik van de training met een online quiz per opleidingsmodule.
EXPERTISE
IMAGINE
- Creative concept
- Design
IMPACT
- Digital strategy
- Content marketing
- Marketing automation
- Performance marketing
- SEA