
DE fik erin met CORNET Smoked
- Radio
- Activation
- Social media
CAMPAIGN
De meeste tastingactivaties smaken nergens naar. Ongevraagd duwen ze een product door je strot in de winkelwandelstraat of staan ze in je weg in de supermarkt. Een nieuwe productervaring begint dus al op het moment dat je zelf niet op zoek bent naar dat product. Voor CORNET Smoked moet dat anders, dachten we. En toen staken we een meer in de fik. Gewoon, omdat het kan. En ook wel omdat het relevant was.
Want in 2022 vieren we het 50-jarige bestaan van het iconische nummer ‘Smoke on The Water’ van Deep Purple. De oorsprong van het nummer ligt aan het Meer van Genève in Montreux, waar Deep Purple destijds verbleef. Zij waren getuige van een brand in het casino die een dik rooktapijt over het meer legde, hence de titel ‘Smoke on The Water’ (sla het op voor een quizvraag in de toekomst).
En dus organiseerden we voor CORNET Smoked, samen met Willy radio, een exclusieve muzikale tastingactivatie: Smoked on The Water. 200 genodigden genoten van een exclusief live optreden van de coverband ‘Made In Purple’ tijdens het proeven van CORNET Smoked. Een bier met een subtiele smoked smaak die ontstaat door het toevoegen van gerookte eikenhouten snippers tijdens het brouwproces. Doelgroep? CORNET lovers én Willy luisteraars. Niet toevallig exáct dezelfde groep. Handig. Via social media, een radiospot en een online wedstrijd gaven we 100 duotickets weg en lieten we zo 200 mensen op een orginele manier proeven van een exeptioneel bier. De extra PR-aandacht namen we er graag bij.
EXPERTISE
IMAGINE
- Creative concept
- Activation
- Production
RESULTS
