
De houten bak van CORNET maakt een straffe ‘comebak’
- Social media
- Video
CAMPAIGN
Een goed idee valt op, zeker als de adverteerder zélf met de aanzet komt. Tom Robberechts, Global Brand Manager van CORNET, speelde al langer met het plan om de houten bak - ooit van de troon gestoten door de vervuilende plastic tegenhanger - nieuw leven in te blazen. Samen met Dallas werd het duurzame design op punt gesteld én een online campagne uitgerold.
De nieuwe houten bakken moesten een duidelijke CORNET-signatuur dragen, daarom zorgden we voor een authentiek en tegelijk hedendaags ontwerp. Via laser werd het zwarte logo op de houten bakken aangebracht, de hoeken kregen een afwerking met zwart staal.
CORNET beschikt over een sterk geëngageerde online community. De kanaalkeuze voor de lanceringscampagne was dus eenvoudig: social media. We werkten 6 DIY-projecten uit, zoals een salontafel en schoenenkast. Elk project werd gefotografeerd als basis voor de online campagne. Aansluitend ontwierpen we ook een crate cover met inspirerende foto’s om de vraag van de winkelpunten naar het nut van de houten bakken weg te nemen. Ook verschillende influencers gingen met de bakken aan de slag onder de hashtag #cornetdesign. Vervolgens moedigden we fans aan om ook hun creaties onder deze hashtag te delen.
EXPERTISE
IMAGINE
- Creative concept
- Campaign strategy
- Production
- Branding
- Design
IMPACT
- Digital strategy
- Performance marketing
- Social media marketing



















RESULTS
De robuuste houten bakken maakten meteen indruk bij fans én bij verkooppunten. De verpakking werd gelist bij Carrefour, Makro, Prik & Tik en Belbev en maakt nu onderdeel uit van het vaste aanbod.
Met 1.300.000 impressies op Facebook en Instagram kan je terecht van een succesvolle online campagne spreken.
Van de lancering op eind oktober tot eind december 2019 gingen maar liefst 5.313 houten bakken over de toonbank. Tijdens de eerste week kon men amper de vraag bijhouden en moest het distributienetwerk zelfs uitgebreid worden. Bovendien verliep iets meer dan 10% van de verkoop via de webshop van CORNET. Vandaag is de webshop van de brouwerij verantwoordelijk voor <1% van hun totale verkoop. De social posts mét link naar de webshop hebben hun doel dus niet gemist.
In 2021 viel de houten bak in de prijzen en mochten we een bronzen BOA-award in ontvangst nemen in de categorie ‘product launch’.
