
Numobi, imagine en impact vanaf dag 1
- Video
- Website
- Digital
- Social media
CAMPAIGN
Mobiliteit, duurzaamheid, elektrisch rijden... iedereen praat erover maar wie doet er iets aan? Energieleverancier ENGIE en leasemaatschappij ARVAL toonden hun marktleiderschap en lanceerden een eigentijds en compleet mobiliteitsaanbod: elektrisch rijden in leasevorm met wagen, laadpaal, onderhoud & banden, verzekering, pechverhelping én een laadpas inbegrepen. De gekoppelde power van de twee marktleiders maakt van dit nieuwe aanbod een ‘offer we couldn’t refuse’.
Begin 2020 lanceerden we het merk Numobi. De insight rond die new mobility was al overal voelbaar rondom ons. Het wordt als bedrijf of particulier dan ook steeds makkelijker om mee aan de elektrische kar te trekken en het verschil te maken. Strategisch kozen we er dus voor om automobilisten de mogelijkheid te bieden om te kiezen voor een positief langetermijnverhaal op vlak van mobiliteit.
Het centrale idee begint al bij de naam: Numobi, een fonetische samenstelling van new en mobility. Dat, gecombineerd met de baseline Plug into the new mobility werden de fundamenten waar we àlle creative deliverables op konden bouwen.
Het logo baseerden we op het universele icoon van de Mennekes stekker type 2. Een eenvoudige basis, maar het koppelde ons nieuwe merkverhaal meteen ook aan hét icoon van elektrisch laden. De naam, het logo, de kleuren, de tone of voice en de look & feel maakten allemaal deel uit van de complete branding.
Naast branding voorzagen we ook een opvallende launchcampagne: The Smart & The Curious, een online quiz rond elektrisch rijden die mensen uitdaagde over met 5 leuke vragen. Wanneer je de quiz invulde, maakte je kans op 1 maand gratis rijden en werd je, afhankelijk van jouw score, doorverwezen naar relevante blog-content die je wat verder in de buyer’s journey duwde. Via een handige configurator konden mensen op de website snel en efficiënt hun tailormade leasepakket samenstellen. Zo maken we de funnel zo kort mogelijk om conversie extra te stimuleren.
EXPERTISE
IMAGINE
- Creative concept
- Brand strategy
- Campaign strategy
- Production
- Branding
- Design
IMPACT
- Digital strategy
- Content marketing
- Performance marketing
- Social media marketing














RESULTS
Naast veel organische PR-aandacht voor de merklancering kreeg ook onze launchcampagne de nodige aandacht. Met één campagnepush rond The Smart & Curious bereikten we 117.824 personen. Daarvan deden 815 personen mee aan de quiz. De kennis over elektrisch rijden in België bleek helaas nog steeds ondermaats, want 65% behaalde een slechte score.
