
DAAROM VERDIEN JIJ DE BESTE FIETSVERZEKERING … VAN P&V
- TV
- Website
- Lijncom
- Social media
- POS
CAMPAIGN
Het aantal fietsers in ons land blijft fors toenemen. Vlaanderen behoort samen met Nederland en Denemarken zelfs tot de meest populaire fietsregio's in Europa. Maar hoe graag en hoe vaak de Belgen ook fietsen: qua fietsinfrastructuur en fiets-veiligheid scoort ons land minder goed. P&V Verzekeringen wil volop inzetten op de mobiliteit van de toekomst en kiest de fietsende jonge gezinnen met kinderen als hun target group. In deze campagne werpt de verzekeraar zich op als steun en toeverlaat van de steeds groter wordende groep fietsers in dit land. Het objectief is dus nationaal awareness creëren rond P&V en de fietsverzekeringen maar ook de likeablility verhogen van het merk.
'Fietsers hebben het in dit land niet makkelijk. Daarom verdienen ze de beste fietsverzekering.' is de campagnelijn van onze toegankelijke en luchtige tv-spot op VTM zenders in het Noorden en La Une en Tipik in het Zuiden. De spot belicht de al te herkenbare ongemakken waarmee fietsers in België haast dagelijks geconfronteerd worden. Gelukkig is er de fietsverzekering van P&V, één van de meest volledige verzekeringen op de markt en zodoende een kleine compensatie voor het geleden fietsleed. Zo koppelt onze campagne het product fietsverzekering aan het merk P&V Verzekeringen om de awareness te verhogen. En via de luchtige, toegankelijke humor en zeer herkenbare situaties voor fietsers kunnen we ook de likeability versterken.
Een commercial op tv en online vormt de basis van de nationale campagne, ondersteund door een campagnepagina op de website pv.be/fiets, een uitgebreid social media plan, POS digitale schermen bij de P&V-adviseurs én een unieke kusttram (Lijncom) die de zomer aan de Belgische kust moet kleuren.
Maar het engagement van P&V voor fietsers gaat verder dan deze reclamecampagne. Zo steunt P&V op structurele wijze de Fietsersbond, een vereniging die zich inzet voor de ontwikkeling van zachte mobiliteit. En begin mei zette P&V als enige verzekeraar mee zijn schouders onder VeloVeilig Vlaanderen, een initiatief van HLN en DPG Media. VeloVeilig Vlaanderen nodigde fietsers uit om via de HLN-app gevaarlijke fietspunten te melden. Het doel: medefietsers waarschuwen, de overheid laten weten waar er actie nodig is en zo fietsen veiliger maken voor iedereen.
Sinds de oprichting van P&V in 1907 is maatschappelijke betrokkenheid een essentiële component van het P&V-DNA. Met zijn inzet voor fietsers geeft P&V daar een hedendaagse invulling aan.
EXPERTISE
IMAGINE
- Creative concept
- Brand strategy
- Campaign strategy
- Production
- Design
IMPACT
- Digital strategy
- Social media marketing










