Skip to content
p&v plan na corona header

Wat is úw plan na corona?

PROJECT End-of-year campaign to raise notoriety
Client P&V Verzekeringen
Product Insurances
Media
  • Video & Audio
  • Print
  • Stunt
  • Website
  • Digital
  • Social media

CAMPAIGN

Knuffelen, feesten, op reis gaan, iets bouwen of een nieuwe job opstarten … Het zijn allemaal wensen en plannen die we zo snel mogelijk wilden uitvoeren na corona. Want als er één jaar was waarin we elkaar enkel het allerbeste wilden wensen, was het wel 2021. En als er één verzekeringsmaatschappij is die zo’n boodschap kan brengen, dan is het P&V Verzekeringen.

P&V bestaat al sinds 1907 maar de laatste jaren bestond de uitdaging erin om te werken aan die naamsbekendheid. Daarnaast was er nu de opportuniteit om hun maatschappelijke rol wat explicieter in te vullen in een periode waarin dat relevant was voor veel mensen.

Zolang ú plannen blijft maken, zijn wij er om ze te verzekeren. Met die warme eindejaarsboodschap lanceerden we eind 2020 een multimediale campagne op tv, social media, website, POS én op het P&V gebouw in Brussel. Met Leef vooruit / Allons de l’avant onderstreepten we de actieve rol die een verzekeraar vandaag kan spelen. We zetten mensen aan om zonder angst plannen uit te voeren en voluit te leven op een moment dat alles ‘on hold’ staat. Qua timing konden we dus geen beter moment gekozen hebben.

De bekende P&V-toren aan de Kruidtuin in Brussel gebruikten we als achtergrond voor hoopvolle boodschappen die ons lieten uitkijken naar het post -coronatijdperk. Daarnaast verzamelden we persoonlijke quotes, wensen en plannen van honderden Belgen (breed: families (18-65j) met focus op jonge families (25-44j). Daarmee gingen we aan de slag in verschillende media. Geen voorgekauwde marketingcopy, geen voorspelbare stockshots van gelukkige klanten. Maar échte quotes van échte Belgen. In ‘human empowerment’ staan de ‘humans’ centraal, uiteraard.

Het breedste bereik haalden we met onze tv-campagne en de social media stills, gifs en filmpjes. Via korte online teasers werden de mensen getriggerd om naar leefvooruit.be te gaan, waar ze de langere campagnefilm te zien kregen. Daar startte ook een salesfunnel voor wie zijn/haar eigen plan voor 2021 alvast wou bespreken met één van de 300 exclusieve P&V agenten en hun kantoren. De campagne werd ook vertaald in digitale affiches in de etalages van de P&V kantoren. Die waren ten tijde van de campagne weliswaar verplicht gesloten maar zo creëerden we toch 300 extra touchpoints met onze boodschappen. En als er één wens is die al die agenten zelf koesteren, dan is het om na corona de plannen van al die Belgen te helpen realiseren.

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Brand strategy
  • Campaign strategy
  • Production
  • Design 

IMPACT

  • Digital strategy 
  • Content marketing
  • Marketing automation
  • Performance marketing
  • Social media marketing  

RESULTS

In totaal bereikten we meer dan 1,5 miljoen mensen dankzij een slimme combinatie van tv, online video en social media en méér primetime placements dan vergelijkbare commercials tijdens dezelfde periode. De online video behaalde een completion rate van 90 en met +50K unieke landingpage visits en een gemiddelde time on page van 1,54 minuten scoorde deze awareness campagne zeer goed op de website.
"Human empowerment zit sinds 1907 in ons DNA. 2020 was hét moment om dat DNA te laten spreken."
Dirk Wauters Directeur Communication P&V Verzekeringen

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons