Skip to content
Poppy auto

Poppy, challenger van de Antwerpse mobiliteit

PROJECT Awareness and conversion campaign
CLIENT Poppy
PRODUCT Carsharing platform
MEDIA
  • Video
  • Print
  • Guerilla
  • Digital
  • Social media

CAMPAIGN

Alexander Van Laer en Moos Tits vroegen aan Dallas om hun carsharing merk Poppy te lanceren. Meteen kaartten we ook de conversie aan, lees: zoveel mogelijk downloads van de app. Creatie én conversie, kan dat samengaan? Reken maar.

Iets kunnen gebruiken is belangrijker dan het te bezitten, zeggen fans van deeleconomie en smart mobility. De lancering van Poppy gaf een fikse duw aan de carsharing trend. En Dallas duwde het merk en de registratiegolf in Antwerpen op gang.

Speciaal voor Facebook maakten we 3 verschillende video’s perfect op maat van de doelgroep: jong, urban & smart. Want Poppy is perfect op hen afgestemd.

Daarnaast zorgden we voor een unieke co-creatie met de studenten van BAS, niet toevallig onze core doelgroep. De brainstormsessies leverden veel frisse, relevante insights op die we gebruikten in een follow-up campagne. Een mooi voorbeeld van co-working tussen klant - agency - doelgroep.

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Brand strategy
  • Campaign strategy
  • Production
  • Design 

IMPACT

  • Digital strategy
  • Performance marketing
  • Social media marketing  

RESULTS

Van bij het begin ging het snel voor Poppy. Hét bewijs dat er dringend nood was aan een carsharing platform in de metropool. Onze doelgroep sprong meteen op de spreekwoordelijke boot. Met als bewijs: 12.000 downloads in 8 weken. 
Poppy launch breedbeeld

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons