Skip to content
Dallas_inzetbaar_header

Van #Tijdelijkwerkloos naar #Tijdelijkinzetbaar

PROJECT Goodwill campaign during lockdown
Client Dallas Antwerp
Product Our own marcom skills
Media
  • Video
  • Stunt
  • Website
  • Digital
  • Social media 

CAMPAIGN

Dat de coronacrisis als een scudraket ons bureau binnenvloog in maart 2020, hoeft geen inleiding. Samen met zowat álle andere agencies uit de sector zetten ook wij werknemers noodgedwongen op tijdelijke werkloosheid. Maar ‘tijdelijk werkloos’ impliceert dat je ook ‘tijdelijk inzetbaar’ bent. Daarom lanceerden we tijdelijkinzetbaar.be, een goodwill-actie waarbij onze skills zich belangeloos inzetten voor organisaties en bedrijven die doorgaans geen toegang hebben tot professionele marcom-hulp. Het resultaat? Ook een scudraket…

Wanneer je kan terugvallen op een vangnet van tijdelijke werkloosheid dan mag je ook iets teruggeven, vonden we. Op 1 april 2020 lanceerden we daarom onze actie met een homemade video, letterlijk dan, want onze collega’s namen elk hun deel van de tekst thuis op. Vakpers en reguliere pers sprongen meteen bij en zorgden voor extra lawaai.

De video klikte door naar de landingspage tijdelijkinzetbaar.be waar kandidaten hun data konden achterlaten en hun probleem kenbaar konden maken. Uit de méér dan 50 aanvragen (binnen de eerste week) kozen we 3 organisaties: CAW Antwerpen, Davidsfonds en Geschiedenis voor Herbeginners. Deze bedrijven hielpen we concreet met een professioneel plan van aanpak. Alle anderen kregen een follow-up mailcampagne met handige tips om hun uitdaging toch aan te vatten.

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Campaign strategy
  • Design 

IMPACT

  • Digital strategy
  • Content marketing
  • Marketing automation
  • Performance marketing
  • Social media marketing 
HubSpot Video

RESULTS

De postieve respons kwam ook uit onverwachte hoek: de b-to-b marcom sector. Er dienden zich zelfs 3 andere agencies aan die extra hulp wilden bieden zodat we nog méér organisaties konden helpen. Met Invisible Puppy, Sprints & Sneakers en Make Out (partneragencies uit ons &KOO netwerk) kregen we er 3 ‘partners in time’ bij en konden we nog 3 extra organisaties verderhelpen.

Onze 'Thank you'-page met video werd uiteindelijk 3.589 keer bekeken. Deze kijkers bleven ook relatief lang op de pagina, gemiddeld ruim 4 minuten. De kortere pre-rolls die we op YouTube postten, werden in totaal 14.456 keer vertoond. De superkorte teasers van de YouTube bumper campagne scoorde 18.483 zichtbare vertoningen. En dit allemaal tijdens één campagneweek. In die periode meldden zich uiteindelijk 58 nieuwe leads aan. De reacties waren in elk geval overwegend (heel) positief.

Dallas_inzetbaar_eindbeeld

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons