Is je merkstrategie bepaald? Dan is de beurt aan je content strategie. Hoe deel je je merkverhaal met je doelgroep, en via welke kanalen? Met welke content kan je je buyer persona’s entertainen en overtuigen? Hebben jouw prospects vragen die jij vanuit je expertise begrijpelijk wil beantwoorden? Gaat aan de aankoop van jouw product een lang beslissingsproces vooraf? Hier helpen geen quick fixes, maar een goed onderbouwd en gestoffeerd content plan. Geef je toekomstige klanten de info die zij nodig hebben, wanneer en hoe zij dat willen. Simpel, niet?
“Zonder strategie werp je je content vaak in de bodemloze put van content die op het internet is.”
Sven Van Herck, Content Manager bij Dallas Antwerp.
Buyer persona’s zijn dé basis voor een impactvolle inbound strategie. Wie wil je aantrekken? Met welke boodschap zal hen triggeren? Hoe zorg je ervoor dat ze jou snel vinden (SEO)? Op welke keywords trek je hen mee? Belangrijk is de fase van de ‘journey’ waarin elk van hen zich bevindt. Ook de distributiestrategie (wat deel je waar en wanneer?) speelt een hoofdrol.
Via een slimme clustervorming haken alle verhalen in elkaar en leiden zij de leads naar de juiste call-to-actions.
Let wel. Een inbound content strategie is een werk van lange adem en voortdurend bijsturen. Vanuit dit perspectief bepaal je de juiste doelstellingen en KPI’s.
Voor het bepalen van je content strategie vertrekken we van een analyse van je merkstrategie en je uitdagingen. Welk verhaal wil je kwijt aan wie - en waarom?
Wat wil je precies bereiken? Van daaruit lichten we je huidige communicatie door en de kanalen die daarvoor al gebruikt worden. Zijn er ook andere - en betere? Moet het roer resoluut om?
Vertrekkend vanuit jouw buyer persona’s en de ‘journey’ werken we vervolgens een content plan uit waarop het pad naar jouw doel uitgestippeld staat.
Een creatieve blogpost, een informatieve webpagina, een inventieve social media post of een boeiend eBook: onze copywriter schudt ze in geen tijd - én foutloos - uit de mouw. De on-page SEO-regels kan hij/zij uit het hoofd debiteren, maar het doelpubliek wordt nooit vergeten. We schrijven voor mensen, niet voor zoekmachines.
Geen vraagstuk te moeilijk voor de digitaal strateeg. Hij zet de lijnen uit om jouw marketingdoelstellingen te halen. De strateeg tekent het ‘grotere verhaal’ uit en leidt de teamleden doorheen het volledige traject.
Geef een creative een duidelijke briefing in handen en wait for the magic to happen. Een originele campagne, een inspirerende brainstorm, een knallende slogan of impactvolle copy: jij vraagt, hij draait.
Een inbound strategie met hoge conversierate.
→
Een campagne die doet dromen.
→
Een allround content- en merkstrategie.
→
Hoe kan je de goede offline reputatie van een bedrijf vertalen naar een sterk online merk? Een frisse website, slimme marketing automation en steengoede content zijn het antwoord.
Januari is hét moment voor touroperator Connections om reizigers te overtuigen. We kaapten proactief het beslissingsproces en bezorgden reizigers een gepersonaliseerde, inspirerende reisvideo van hun droombestemming.
Dankzij een slimme strategie laat dit jonge biermerk zich meteen gelden op de verzadigde markt van de sterke blonde bieren.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail