80% van alle nieuw gelanceerde producten halen het 2de jaar niet. Hoe we er dan in geslaagd zijn om CORNET door dit cruciale jaar te loodsen? Heel simpel. Door de juiste strategie consequent aan te houden en te vertalen naar slimme campagnes.
IN TOP 10zware bieren in België
In de eerste plaats zorgden we samen met CORNET voor een shift van een ‘volume’ naar een ‘value’ strategie. CORNET is immers een bier van hoge gisting waarvan het productieproces niet minder dan 7 weken in beslag neemt. Een bier dus waar je de tijd voor neemt om van te genieten. Niet alleen maar met vrienden.
Samen genieten met CORNET
Voorts zetten we CORNET in de markt als een bier dat mensen samenbrengt en vriendschapsbanden versterkt. Samen met de historische context van de Graaf van Maldeghem en de brouwer Theodoor CORNET, vertaalden we dat onder de noemer: Ridders van de Goede Smaak. Met deze elementen gingen we aan de slag op alle fronten.
We hebben eerst en vooral ingezet op een imagofilm, waaruit we verschillende tv-commercials en sponsoring billboards knipten. Dankzij deze tv-commercials vòòr en na veelbekeken programma’s werden we bekend bij een groot deel van de Belgische bevolking.
Tegelijkertijd waren we online aanwezig. Op zoek naar onze fans: de Ridders van de Goede Smaak. In minder dan 3 jaar tijd creëerden we een stevige fanbasis van meer dan 25.000 enthousiaste bierliefhebbers waar we voortdurend mee in conversatie gaan.
Maar ook in POS brand activation lieten we ons niet onbetuigd. Met een consequent doorgetrokken branding (eik, metaal en vuur) in klassevol zwart zorgden we dat we opvielen in de horecazaken. En via slimme acties maakten we van de cafébazen échte ambassadeurs.
De resultaten van onze eerste 3 jaar samenwerking zijn - zonder overdrijven - spectaculair te noemen. We slaagden erin CORNET binnen te loodsen in de top tien van zware bieren in België. Bouwden een warme community uit van 25.000 Facebook fans. Bereikten een excellente graad van engagement: een IPM van 14,6. En last but not least: we haalden er brons mee op de Effie Awards Belgium 2018. Cheers!
Hoe geef je de salescijfers van een boek van tv-chef Jeroen Meus een boost rond eindejaar? Met een slimme live activatie voor de die-hard fans.
Hoe kan je rokende ouders sensibiliseren zonder te stigmatiseren? Door het speelgoed van hun kinderen aan het woord te laten.
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail