Wauw, wat een origineel filmpje! Amai, die campagne was gedurfd! Een creatief zou liegen mocht hij zeggen het niet warm te krijgen van deze woorden. Maar er is meer, veel meer. Wat ben je met deze feedback als je campagne een losse flodder is en geen resultaten haalt? Je moet creatieve ideeën durven challengen op de resultaten die ze wel of niet opleveren nadien. Anders is het verloren energie.
“Wij waren op zoek naar een creatief agency dat conversiegericht denkt. Dallas heeft bewezen dat ze die conversie effectief mee kunnen realiseren.”
Moos Tits, CMO & co-founder Poppy.
Het team van Poppy vroeg aan Dallas om hun carsharing merk te lanceren. Meteen kaartte Dallas ook de conversie aan, lees: zoveel mogelijk downloads van de app. Van social media ads tot een gigantische blowUP banner van 38 meter aan het Antwerpse Koninklijk Museum voor Schone Kunsten met dat ene doel voor ogen. En of we dat doel bereikt hebben!
Een succesvol concept staat of valt met een ijzersterke strategie en duidelijke positionering. In deze fase tekenen onze strategen en creative director het raamwerk uit en wordt dit eerst door jou gevalideerd.
Op basis van de briefing vinden de brainstorms plaats. Afhankelijk van het project kan het aantal en hun omvang variëren. Wat is essentieel? Voldoende tijd. Creativiteit kan niet geforceerd worden, er is ruimte nodig om te falen en opnieuw te beginnen. We betrekken er bovendien ook andere profielen binnen Dallas Antwerp bij. Want wie zegt dat creatief zijn enkel het voorrecht is van de creatives in een bureau?
Gaat het om een lange termijn concept, dan is het belangrijk om het geselecteerde idee uit de brainstorms verder uit te werken. Vliegt het ver genoeg? Het idee wordt verfijnd volgens de verschillende mediumtypes: van filmpje tot social media post. Ook voor de ad hoc concepten is het belangrijk om het op voorhand al tastbaar te maken.
Het creatief concept en de uitwerking ervan wordt voorgesteld en aan een stevige feedbackronde onderworpen. Indien nodig kan er bijgestuurd worden. Misschien is er zelfs een complete ommezwaai nodig? Work until it works. Van zodra het creatieve concept wordt afgeklopt, kan alles in productie gaan.
De creative director begeleidt en valideert elk creatief concept dat bij Dallas Antwerp de deur uitgaat. Hij tilt zijn team naar een hoger niveau en daagt hen uit om niet voor de makkelijke weg te kiezen. Geen idee is te gek, als het maar tot resultaten leidt.
De CPM is je rechtstreekse lijn met Dallas Antwerp. Hij/zij trekt elk project en weet alles over het budget, de planning én strakke timings. De CPM bepaalt de content calendar, delegeert de uitwerking ervan én bewaakt het feedbackproces met de klant.
Geef een creative een duidelijke briefing in handen en wait for the magic to happen. Een originele campagne, een inspirerende brainstorm, een knallende slogan of impactvolle copy: jij vraagt, hij draait.
Een productcampagne die viraal ging
→
Een sensibiliseringscampagne voor rokende ouders.
→
Een huidkankercampagne met reële impact.
→
Bicky gaf zijn Bicky Royal burger een kick-ass start met een gedurfde, wereldwijd opgemerkte campagne. Een man en een baby…
Hoe kan je rokende ouders sensibiliseren zonder te stigmatiseren? Door het speelgoed van hun kinderen aan het woord te laten.
Hoe creëer je een sensibiliseringscampagne met reële impact? Voor Stichting tegen Kanker zette Dallas Spraywatch in tegen huidkanker.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail