Het merk Kinepolis is in België ‘top of mind’ op het vlak van cinema. De bioscopen en Kinepolis Business bieden echter heel wat mogelijkheden aan de B2B-markt. Een aanbod dat doorgaans vergeten wordt, want het publiek associeert de bioscoopketen met kaskrakers en popcorn. We kozen voor een complete inbound marketing aanpak waarbij we de expertise van Kinepolis Business verpakten in onmisbare content als de perfecte lead generator.
+ 20.000websitebezoekers per maand
Hun business-aanbod bestaat uit drie pilaren: advertising, events en gifts. Deze productgroepen liggen ver uit elkaar, maar ze hebben meer gemeenschappelijk dan je op het eerste gezicht zou denken. De aankoper maakt een doordachte, originele keuze en moet hiervoor voldoende informatie aangereikt krijgen.
Ondanks het uitgebreide aanbod werd Kinepolis niet snel overwogen als evenementenlocatie en leken bioscoopvouchers niet het meest voor de hand liggende relatiegeschenk. Hoog tijd voor een ommezwaai. De awareness binnen de B2B-markt moest toenemen en ze wilden het aantal leads de hoogte in. Een duidelijk doel dus.
We kozen resoluut voor een inbound marketing aanpak, waarbij we de potentiële klanten als uitgangspunt hebben genomen. Om deze bedrijven te overtuigen van Kinepolis als geknipte partner, wilden we aantonen dat Kinepolis:
Meer dan cinema alleen.
Dallas Antwerp ging van start met het uittekenen van een gloednieuwe website binnen marketing automation tool HubSpot. Vervolgens doorliepen we met het Kinepolis Business team een buyer persona-traject, waarbij we deskresearch combineerden met kwalitatieve interviews.
De vier gedestilleerde persona’s vormen de basis voor de contentstrategie met blog content en content offers als belangrijke hoofdrolspelers. Content creatie is dus cruciaal voor Kinepolis Business, want hierin ligt net hun sterkte: al hun kennis delen met potentiële klanten. Via SEO, SEA, social posts en mailings leiden alle wegen naar de blogposts, waar lezers via slim gekozen CTA’s worden getriggerd om zich verder te verdiepen door middel van gepaste content offers.
De belangrijkste verwezenlijkingen op content vlak:
We zorgden ook voor een uitgebreid vangnet voor de leads op basis van automated workflows en gesegmenteerde e-mailcampagnes.
Deze aanpak zat er knal op. De effecten van een inbound marketing campagne liggen er nooit van vandaag op morgen, maar we mogen best trots zijn op de cijfers die we hier kunnen voorleggen. In 2016 waren er gemiddeld 2.500 websitebezoekers per maand, eind 2018 klokten we af op meer dan 20.000 bezoekers. Zo was november 2018 een absolute topmaand met maar liefst 23.915 bezoekers. In totaal registreerden we 155.300 websitesessies, een aantal dat 41% hoger ligt dan de gezette KPI van 110.000. We haalden met deze tactiek 8067 leads binnen in 2018, de KPI van 5500 leads sneuvelde dus ook zonder problemen. Tot slot scoorden we met 12 keywords een top-3 plaats in Google.
Ontdek hier het verhaal van Kinepolis Business en waarom zij voor Dallas kozen.
Hoe geef je de salescijfers van een boek van tv-chef Jeroen Meus een boost rond eindejaar? Met een slimme live activatie voor de die-hard fans.
Hoe kan je rokende ouders sensibiliseren zonder te stigmatiseren? Door het speelgoed van hun kinderen aan het woord te laten.
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail