Kan jij in één zin omschrijven waarom je als merk bestaat? Wat heb jij nu echt te bieden? En zouden je werknemers en klanten deze vraag ook kunnen beantwoorden? Weet je waar je wil staan over vijf of tien jaar? Welke impact wil jij hebben op het leven van je klanten?
Krijg je het wat warm bij al deze vragen? Het antwoord is eenvoudig: een duidelijke merkpositionering is wat je nodig hebt. Een heldere boodschap die je zowel in je bedrijf als naar de buitenwereld kunt uitdragen.
“Samen met Dallas hebben we CORNET op 3 jaar tijd in de top 10 van zware blonde bieren in België gebracht.”
Kristof Ampe, Marketing & Business Development bij Swinkels Family Brewers.
In 2016 introduceert PALM Breweries een nieuw bier: CORNET. Om het sterke blonde bier te positioneren in de reeds dichtbevolkte strong blond categorie, werd er een sterke merkstrategie uitgedacht in combinatie met de impactvolle deliverables. Dankzij de shift van een ‘volume’ naar een ‘value’ strategie, groeide het merk in 3 jaar tijd uit tot één van de top 10 zware blonde bieren in België. Allemaal onder de noemer "Samen genieten met CORNET"
Waarvoor staat jouw merk? Waar wil je heen? Voor een antwoord op deze existentiële vragen hoef je niet plaats te nemen op een sofa. Dallas Antwerp zet een workshop op, onze strateeg neemt de leiding. Tijdens deze werksessie worden alle stakeholders die er binnen je bedrijf toe doen, uitgehoord. Modellen als de ‘Why - How - What’ van Simon Sinek vormen hier de leidraad. Wij luisteren en verzamelen alle input. Het eindresultaat van dit harde werk: een glasheldere merkpositionering.
Op basis van het intakegesprek en de briefing - wie ben je, waar staat je merk voor, wat wil je bereiken - starten wij ons onderzoek. We analyseren sterktes en zwaktes, houden al jouw bestaande communicatiedragers tegen het licht, gaan praten met stakeholders en klanten.
De insights die we daaruit halen, gooien we op tafel tijdens een (of meer) workshop(s) waarin we focussen op je merk, je buyer persona’s en de buyer’s journey, de pijlers van je merkstrategie. Dit levert de bouwstenen voor je strategie.
Aan het eind van de rit leggen we een uitgewerkt strategisch plan voor je neer. Het pad naar de merkpositionering is uitgestippeld.
De creative director begeleidt en valideert elk creatief concept dat bij Dallas Antwerp de deur uitgaat. Hij tilt zijn team naar een hoger niveau en daagt hen uit om niet voor de makkelijke weg te kiezen. Geen idee is te gek, als het maar tot resultaten leidt.
Geen vraagstuk te moeilijk voor de digitaal strateeg. Hij zet de lijnen uit om jouw marketingdoelstellingen te halen. De strateeg tekent het ‘grotere verhaal’ uit en leidt de teamleden doorheen het volledige traject.
De account director waakt over de vertrouwensrelatie met de klant. Deze senior heeft bakken ervaring en krijgt als geen ander de neuzen van het hele team in dezelfde richting. Zij heeft de touwtjes goed in handen.
Een all-around content- en merkstrategie
→
Een multimedia-lanceringscampagne
→
Een slimme activatie campagne
→
Dankzij een slimme strategie laat dit jonge biermerk zich meteen gelden op de verzadigde markt van de sterke blonde bieren.
De Antwerpenaar carsharing leren kennen. En meteen laten gebruiken. Met een slimme campagne gingen we de uitdaging aan om een nieuwe mobiliteitsoplossing op onze overtuigde doelgroep los te laten.
Hoe geef je de salescijfers van een boek van tv-chef Jeroen Meus een boost rond eindejaar? Met een slimme live activatie voor de die-hard fans.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail