Creatieve concepten zorgen voor méér en betere business.

Een creatief idee is goud waard voor je merk. Het connecteert met je doelpubliek, vertelt je boodschap op een opvallende en unieke manier én levert resultaat op. ROI, dat is: return on ideas.

WAT IS EEN CREATIEF CONCEPT?

Een creatief concept is het ideale transportmiddel om een relevante boodschap op een impactvolle manier naar een afgebakend publiek te brengen.

In die optiek hebben creatieve concepten enorm veel potentieel. Maar als ze enkel bedacht worden omwille van de creativiteit zijn ze eigenlijk verloren energie. Beoordeel een creatief concept daarom als economische succesfactor. Een business driver. Een middel. Maar nooit als doel op zich.

Relevante ideeën versnellen en versterken de relatie tussen merken en mensen. Maar die ideeën moeten wel het juiste doel dienen. En die doelstellingen moeten vooraf scherp afgelijnd worden. Daag je ideeën daarom uit met cijfers en resultaten achteraf. Het bespaart je zoveel energie. En budget.

Dallas Antwerp genereert ideeën die creativiteit en resultaat combineren. Maar hoe gaat dit in zijn werk?

 

"Een creatief concept zonder resultaat is verloren energie" - Stijn, creative partner

 

 

Hoe kom je tot creatieve concepten?

1. Breek je denkpatronen.

Creatief denken is een onnatuurlijke daad. Je moet jezelf én je organisatie bevrijden van alle denkpatronen die je ooit zijn aangeleerd. Creatieve concepten bedenken is spannend en niet zonder risico. Pure fun, dus. Of dacht je dat Michelangelo geluisterd heeft naar de briefing ‘verf het plafond van de Sixtijnse Kapel’? Nope. Hij creëerde een meesterwerk ter ere van God.

Vandaag zouden we zo’n actie ‘disruptive thinking’ noemen. Conventies in vraag durven stellen, geen genoegen nemen met de status quo en alle benchmarks van tafel willen vegen. Op één been. Dat proberen wij dus ook te doen bij Dallas Antwerp: met een creatief concept jouw marketingdoelstellingen kunnen halen is voor ons een feest.

2. Durf falen.

Toen business tycoon Richard Branson zijn imperium startte dacht hij niet ‘Zal ik eens een business imperium starten?’ Hij durfde te ondernemen en vooral: hij durfde te falen. Durf te springen en leer van je mislukkingen. Het alternatief is niet creatief zijn. En dus geen risico's nemen. En dus niets nieuws uitproberen. En dus ook geen nieuwe business maken. En geen nieuwe winsten. Niet creatief zijn brengt dus ook niks op.

cc1.jpg 

3. Betrek iedereen in je proces.

Creatieve concepten verdienen ruimte. Betrek daarom zoveel mogelijk mensen bij dat proces en laat de ideeën bewegen doorheen je hele organisatie. Het geeft je collega’s het gevoel dat ze belangrijk zijn en een gemotiveerd team werkt altijd méér en beter. Een sterk idee is een idee dat andere ideeën genereert… Durf je doelpubliek te betrekken en test in een vroeg stadium of je ideeën aanslaan of niet. Het bespaart je ook daar weer een hoop tijd, energie en budget.

Creatief denken betekent niet dat je telkens het warm water moet heruitvinden. Creativiteit optimaliseert ook bestaande zaken en processen. Een kostenefficiënt principe dat aldus een rechtstreeks financieel voordeel oplevert in je organisatie. Heerlijk toch?

Kom eens praten over jouw doelstellingen

CORNET: HET BIER DAT OPNIEUW TOT LEVEN GEBROUWEN WERD.

Ontdek de case

Creativiteit binnen inbound marketing?

Creativiteit wordt uit chaos geboren, Inbound Marketing is een gestructureerde methodologie. In die interessante spanningsboog maakt Dallas Antwerp het verschil. Inbound marketing mixen met creativiteit zorgt voor resultaten én groei. Evident? Niet altijd. Om het meeste resultaat uit je creativiteit te halen moet je er dagelijks mee bezig zijn. Daarom durven we elkaar te challengen. Want als onze creatieve ideeën de business van onze klanten boosten, boosten ze op hun beurt onze eigen business. Iedereen wint, dankzij creativiteit.

Daarom betrekken wij creativiteit in elke stap van het proces. Onze creatives helpen mee om content calendars creatief in te vullen, bijvoorbeeld. Email workflows hebben creativiteit nodig om goed en onderscheidend te werken. Dankzij een creatieve ingreep kunnen we de website van een merk optimaliseren voor méér conversie. Creativiteit kan ook in A/B testing toegepast worden om achteraf de juiste keuze te kunnen maken. Enzovoort…

Vind je onze werkwijze interessant? Kom eens langs om te bekijken hoe onze creativiteit en methodologie jouw merk kunnen boosten.

Plan een afspraak met Dallas Antwerp

WAAROM DALLAS ANTWERP?

Iedereen wint graag. Ook Dallas Antwerp. En de klanten van Dallas Antwerp. Maar een creative award winnen is een gevolg, geen doel. Onze eerste bekommernis is úw marketingresultaten helpen te realiseren. Als we daarvoor nadien samen beloond worden is dat mooi meegenomen. Onze vier EFFIE awards bijvoorbeeld, bewijzen dat. Daarnaast heeft Dallas Antwerp een hoop creative awards op de planken staan die nieuw creatief talent aantrekken.

Dallas Antwerp

Iedereen wint graag. Ook Dallas Antwerp. En onze klanten. Maar voor ons is een creative award winnen een gevolg, geen doel.

Maar onze mooiste beloning is een revenue shared deal met merken. Indien de klanten hun doelstellingen willen koppelen aan extra verloning gaan we daar graag op in. De ervaring leert dat, telkens we zo’n verbintenis aangaan, het resultaat altijd beter is dan verwacht. Zo’n revenue deal versterkt de relatie met de klant en is supermotiverend voor het ganse team. Samen resultaten overstijgen met creatieve concepten, mooier dan dat wordt het niet.

Vraag een afspraak aan

HOE ZIET SUCCES VOOR je organisatie eruit?

Deel je behoeftes, doelstellingen en weerstanden met ons en wij begeleiden je stap voor stap in een conversiegedreven proces. Welcome bij het no-nonsense, yes-results agency.

Bewezen resultaten.

Bekijk enkele cases waarmee we resultaat haalden dankzij een creatief concept.

Donaldtrump.jpg

Connections verkoopt 60% méér business class dankzij Donald Trump.
Ontdek de case
kinepolis.jpg

Kinepolis. Meer dan cinema alleen.
Ontdek de case
nieuwcomm.jpg

Kan je een nieuw communicatiebureau lanceren met de hulp van je concurrenten?
Ontdek de case
joefm-1.jpg

99 Luftballons
Ontdek de case