Wat is inbound marketing?

Een marketingvisie die drie keer meer leads oplevert voor jouw bedrijf.

INBOUND MARKETING: EEN METHODE DIE VOOR MEER RENDEMENT ZORGT

Inbound marketing is een andere manier om naar marketing te kijken. Het is sinds 2006 zelfs de meest effectieve manier van online marketing. Weet jij waarom?

Inbound marketing zet de klant centraal en zorgt ervoor dat potentiële klanten jouw organisatie zelf ontdekken. Het is een marketing aanpak die met andere woorden vanuit een oprechte interesse vertrekt, in plaats van je klant te onderbreken in zijn dagelijkse bezigheden. Als je ‘s avonds tv aan het kijken bent, wil je niet gestoord worden tijdens je film. Maar als je aan het zoeken bent op Google, sta je wel open voor een relevant zoekresultaat. Daar moet je vandaag op inspelen als je resultaten wilt.

Door de jaren heen én dankzij HubSpot is die alternatieve visie gevolgd door een aantal veranderingen. Er is een vernieuwde methodologie, er zijn nieuwe media en nieuwe tools. En het percentage Belgen dat online naar informatie zoekt stijgt boven de 90%.

Ontdek alles over inbound marketing in ons eBook

DE METHODOLOGIE CONCREET UITGELEGD

Hoe zorg je nu voor een continue instroom van onbekenden naar je website? Hoe maak je vervolgens leads van al die bezoekers? En met welke toolset converteer je die leads uiteindelijk naar klanten?

Om op deze vragen te antwoorden, ontwikkelden we ons 4C-model

Dallas_Antwerp_4C_model.png

WAAROM INBOUND MARKETING WERKT.

Het is ongezien hoeveel merkboodschappen de mens dagelijks moet incasseren. Dat heeft ook zijn gevolgen. 50% van alle direct mails worden niet geopend, bijna 90% van alle mensen spoelen reclame op tv door en cold callings wordt met stalken geassocieerd. HubSpot, MIT en Comscore bevestigen deze cijfers.

Traditionele marketing brengt niet meer op. De klant heeft gewoonweg geen vertrouwen meer in merken. Intrusieve reclameboodschappen zorgen niet langer voor resultaat, maar voor irritatie. Dat hebben ze te danken aan de verzadiging van het medialandschap. Voor elke mogelijke interesse bestaan er magazines, televisiezenders, radiozenders en een miljard websites. Tel daar alle advertentiemogelijkheden bij op en je snapt waarom er iets moet veranderen.

De tijden zijn veranderd. Er zijn veel nieuwe media, andere beslissingsprocessen en nieuwe benchmarks. Dat inbound marketing werkt, bewijst de tabel hieronder.

Kom eens over jouw doelstellingen praten

Gemiddelde groei met inbound marketing over 2 jaar

De tabel hierboven geeft de gemiddelde groei met inbound marketing over twee jaar aan. Selecteer in de uiterst linkse tabel het aantal leads van je bedrijf op dit moment en kijk dan hoeveel keer meer leads je mag verwachten op 6, 12 en 24 maanden.

LEADS LEADS OP
DIT MOMENT
6 maanden 1 jaar 2 jaar
<10Minder dan 10 7.80x 6.90x 11.10x
10-49 3.10x 4.20x 5.70x
50-499 1.90x 2.70x 4.50x
500-4.999 1.00x 1.30x 2.20x
# KlantenAlle klanten 2.10x 3.00x 5.00x

WAAROM DALLAS ANTWERP?

Dallas Antwerp staat bekend als één van de eerste Belgische marketing- en communicatiebureaus die begon met inbound marketing. We kozen midden 2014 resoluut voor deze visie omdat we honger hebben naar resultaten en bedrijven willen helpen groeien.

Wij zijn nu ruim twee jaar bezig met inbound marketing, ook voor ons eigen bureau. We weten met andere woorden hoe het is om als bedrijf de transformatie naar inbound marketing door te maken. Maar jaar na jaar zien we Dallas Antwerp groeien. Doordat we al twee jaar relevante ervaring hebben, weten we welke valkuilen we moeten vermijden en weten we ook wat écht werkt.

Dat zetten we kracht bij door Inbound Marketing Day te organiseren en kennis te delen op onze blog. Ook moet iedereen binnen Dallas Antwerp zijn inbound marketingcertificaat halen. Dus van Office Manager tot Senior Designer: iedereen heeft de inbound-filosofie in de vingers.

Inbound marketing certificaat

Ook moet iedereen binnen Dallas Antwerp zijn inbound marketing-certificaat halen. Dus van Office Manager tot Senior Designer: iedereen heeft de inbound-filosofie in de vingers.

We zeggen niet zomaar dat we honger hebben naar resultaten. We willen een hecht partnership aangaan om zo samen met jou je marketingdoelstellingen te behalen. Daarom willen we inzetten op slimmere marketing. Creativiteit is leuk, maar ‘creativiteit om de creativiteit’ levert geen resultaten.

Als voorvechter van inbound marketing hebben we een uitstekend partnership met HubSpot, de stichters van inbound marketing. Hubspot is een alles-in-één marketing automationplatform dat een totaaloplossing biedt voor organisaties die willen starten met inbound marketing.

Doordat wij goede resultaten halen voor onszelf en voor klanten, zijn we gecertificeerd Gold Partner.

Wil je eens 20 minuten praten over inbound marketing? Vraag dan je afspraak aan. Hier mag je elke mogelijke vraag die je kunt bedenken vrijblijvend op ons afvuren.

Plan een afspraak

GMAN BOUWT VERDER AAN SUCCESVERHAAL MET EEN INBOUND MARKETING STRATEGIE.

Ontdek hoe een succesvolle campagne eruitziet

Hoe begin je nu aan inbound marketing?

Alles begint bij je doelstellingen. Breng de frustraties en noden van je organisatie in kaart. Van daaruit ga je bepalen waar je naartoe wilt en hoe succes er voor jou uitziet. Om het pad naar succes uit te tekenen heb je concrete doelstellingen nodig. SMART-doelstellingen helpen je om succes te definiëren.

Vervolgens moet je ook ‘buyer personas’ samenstellen. Dit zijn semi-fictieve representaties van je ideale klanten: personen die jouw product of dienst nodig hebben en gek zijn op je merk. Omdat deze semi-fictieve personen de realiteit zo goed mogelijk moeten benaderen, zijn ze steeds gebaseerd op échte data.

Als je je ideale klanten hebt samengesteld, weet je op wie je je inbound marketing campagne moet richten. Op die manier maak je je campagne inhoudelijk relevant.

 

HOE ZIET SUCCES ERUIT VOOR JOU?

Praat met ons over je frustraties, noden en doelstellingen en wij begeleiden je naar succes.

Enkele handige downloads om je op weg te helpen.

Doe inspiratie op met één van onze downloads.

Wat is inbound marketing

Download de presentatie
Marketing Automation

Download de presentatie
Inbound Marketing Checklist

Download de presentatie
Buyer personas

Download de presentatie