Via SEO of zoekmachine optimalisatie hoger in google

Jouw website beter vindbaar maken in zoekmachines. Zo profiteer je van een continue instroom van relevante website bezoekers. Benieuwd hoe dit in zijn werk gaat?

Wat BETEKENT SEO nu PRECIES?

Wat is de betekenis van SEO? Eerst en vooral, de drie letters zijn een afkorting en staan voorsearch engine optimization. Het gaat hier over alle mogelijke technieken om organisch goed te scoren in Google. Dat wil zeggen dat je zonder er voor te betalen op plaats 1 van de zoekresultaten probeert te staan. Een serieuze uitdaging, maar de mogelijkheden zijn haast eindeloos.

Dit is dan ook één van de belangrijkste technieken om te scoren met inbound marketing. Want Search is huge. Wist je dat er elke dag 5,5 miljard zoekopdrachten worden ingegeven in Google? De helft hiervan gebeurt via een smartphone! Maar er is meer. Leads die via een zoekmachine binnenkomen converteren gemiddeld aan 14.6%. Als je wilt vergelijken: outbound media converteren gemiddeld aan 1.7%. Dat is 10x meer conversie. Meer heb je niet nodig om te beseffen dat inzetten op zoekmachineoptimalisatie rendeert.

Dat rendement haal je echter niet snel even tussendoor. Naast een flinke portie geduld en toewijding, heb je ook heel wat vaardigheden zoals content creatie, community outreach, social media management en technische website skills nodig. Bovendien moet je ook buiten je eigen website flink aan de slag vooraleer je een goede positie in een zoekmachine verkrijgt.

Hoe gaat dit nu exact in zijn werk?

 

Hoe pakken we SEO aan bij Dallas Antwerp?

Goed begonnen is half gewonnen. Ook bij zoekmachineoptimalisatie. Wil je een succesvolle campagne opstarten? Dan is de eerste pijler, analyse, van cruciaal belang. Hoe doen we dit bij Dallas Antwerp?

1.ANALYSE

Vooraleer we überhaupt beginnen zoeken naar keywords, dompelen we ons onder in de leefwereld van de klant. Nadat we jouw diensten en/of producten door en door kennen, analyseren we je website. Met andere woorden: we gaan kijken of deze goed is opgebouwd zodat Google zonder problemen kan komen crawlen en we duiken in je analytics. Hier gaan onze experts op zoek naar mogelijke opportuniteiten en bedreigingen om goed te ranken in zoekmachines.

Na de analysefase van je website gaan we zoekwoorden identificeren. We maken gebruik van Google Keyword planner en SEO PowerSuite  die ons meer inzicht geven en ervoor zorgen dat we de juiste zoekwoorden kiezen. Zo geniet je van een continue, organische instroom van bezoekers. We houden ook de belangrijkste benchmarks in ons achterhoofd.  

2.On-page SEO

Nadat je een analyse hebt gemaakt, moet je de webpagina zelf optimaliseren. Het correct jargon hiervoor is on-page SEO. Hier moet je ervoor zorgen dat de pagina waarmee je wilt ranken op een uitgekozen zoekwoord perfect in orde is.

Hierbij komen 101 dingen kijken. Een greepje uit de zaken die op orde moeten staan?

Je moet de HTML-syntax respecteren, LSI-keywords integreren, ALT-tags gebruiken, snelle laadtijd hebben, externe bronnen gebruiken,….

Dit zijn slechts enkele on-page optimalisaties die je moet doorvoeren om goed te ranken. We bundelden
alle zaken die je moet optimaliseren in  een uitgebreid eBook.

Ontdek alles over on-page SEO in ons eBook

seo betekenis

3.Off-page SEO

Een laatste pijler is off-page SEO. Deze pijler is de grootste uitdaging in zoekmachineoptimalisatie. Omdat veel marketeers hier simpelweg niet aan durven beginnen.

Dit zijn optimalisaties die buiten je site gebeuren, maar wel kunt sturen. Je moet social signals en backlinks verdienen, maar het pad ernaar  toe heb je weldegelijk in de hand.

Er zijn twee belangrijke aspecten:

seo google linkbuilding

LINKBUILDING

Google en consorten gebruiken hyperlinks om te ‘crawlen’. Als websites met hoge autoriteit naar jouw blogartikel linken, zal Google je hoger inschatten en belonen met een hogere ranking. Dit fenomeen heet ook backlinking en veel marketeers bijten hun tanden erop stuk of beginnen er gewoonweg niet aan.

seo tutorial

SOCIAL MEDIA

Door sterke artikels te schrijven, vergroot je de kans dat deze gedeeld zullen worden. Neem maar eens een kijkje naar de content curatie op Twitter en LinkedIn. Wanneer je content op social media kanalen wordt gedeeld, sla je twee vliegen in één klap. Je genereert meer trafiek én het desbetreffende artikel zal hoger ranken.

Wil je graag meer weten over aanpak, tools en SEO-tips? Of wil je weten hoe jouw aanpak nog verbeterd kan worden?

Vraag een afspraak aan

 

"JE PRAAT TEGEN MENSEN, NIET TEGEN ROBOTS"
- Dominique

 

WAAROM ZOEKMACHINEOPTIMALISATIE WERKT.

Het internet biedt enorm veel mogelijkheden. Jammer genoeg hebben marketeers jarenlang de grenzen ervan afgetast. De mensen zijn de zoveelste online advertentie moe en zijn getraind om deze te negeren. Geloof je ons niet? Wist je dat slechts 1,19% van de mensen op betaalde zoekopdrachten klikken? Ze scrollen meteen door naar de organische zoekresultaten.

Bovendien is SEO nog een redelijk braakliggend terrein in België. Weinig organisaties hebben de tijd en zin om een uitgebreide campagne uit te rollen. Bovendien geven ze liever hun marketingbudget uit aan de zoveelste banner die vervolgens toch genegeerd wordt.

SEO werkt ook omdat pagina’s die gevonden worden in Google vertrouwen opwekken. Je straalt een zekere autoriteit uit als je goed rankt in Google. Als je webpagina dan vervolgens meerwaarde biedt, zullen de bezoekers sowieso binnenstromen.

Het klinkt als een cliché, maar het is gewoon niet zo eenvoudig. Succes kan niemand verzekeren. Maar als je alle elementen niet volledig begrijpt, haal je er nauwelijks nieuwe bezoekers uit. Succesvol zijn hangt dus van veel factoren af. Je inzet, bijvoorbeeld, je bereidheid om continu bij te leren (gouden tip: hou MOZ in de gaten) én de complexiteit van je website.

WAAROM DALLAS ANTWERP?

Wij houden van een relatie aan te gaan met ieder van onze klanten. Een hecht partnership zeg maar. Eén waar we elkaar respecteren en helemaal gaan voor het behalen van je marketingdoelstellingen.

SEO zal meer dan waarschijnlijk één van tactieken zijn die ons daarbij gaat helpen. Het is niet voor niets dé belangrijkste bouwsteen van ons inbound marketing framework. We begeleiden je met de nodige specialisten doorheen de drie stappen van hierboven. Zo waken we over de kwaliteit en het behalen van je marketingdoelstellingen. Daarvoor laten we trouwens geen heilige huisjes overeind. Jouw marketingdoelstellingen halen is voor ons heilig. En dat doen we met bewezen resultaten.

Vraag een afspraak aan

Deze experts staan voor je klaar

GMAN BOUWT VERDER AAN SUCCESVERHAAL MET EEN INBOUND MARKETING STRATEGIE.

Ontdek hoe een succesvolle campagne eruitziet

 

, HOE ZIET SUCCES VOOR je organisatie eruit?

Praat met ons over je frustraties, noden en doelstellingen en wij begeleiden je naar succes.

Enkele handige downloads om je op weg te helpen.

Doe inspiratie op met één van onze downloads.

SEO-Handleiding.001.jpeg

Ontdek meer over on-page SEO
smart.001.jpeg

Download de template
Schermafbeelding 2016-11-27 om 19.35.25.png

Download de gids
WAT_IS_INBOUND_MARKETING_def-2.001.jpeg

Download de presentatie