De Antwerpenaar carsharing leren kennen. En meteen laten gebruiken. Met een slimme campagne gingen we de uitdaging aan om een nieuwe mobiliteitsoplossing op onze overtuigde doelgroep los te laten. De registraties lieten dan ook niet op zich wachten.
Alexander Van Laer en Moos Tits vroegen aan Dallas om hun carsharing merk Poppy te lanceren. Meteen kaartte Dallas ook de conversie aan, lees: zoveel mogelijk downloads van de app. Creatie én conversie, kan dat samengaan? Reken maar van yes.
Iets kunnen gebruiken is belangrijker dan het te bezitten, zeggen fans van deeleconomie en smart mobility. De lancering van Poppy gaf een fikse duw aan de carsharing trend. En Dallas duwde het merk en de registratiegolf op gang.
Een wagen wanneer je wil, waar je wil.
“Werken voor ondernemers die even digital-minded zijn. Dallas en Poppy zijn een 'perfect match' ”
Stijn Gansemans, Creative Partner Dallas Antwerp
Speciaal voor Facebook maakten we 3 verschillende video’s perfect op maat van de doelgroep: jong, urban & smart. Want Poppy is perfect op hen afgestemd.
Daarnaast zorgden we voor een unieke co-creatie met de studenten van BAS, niet toevallig onze core doelgroep. BAS-studenten werden gebrieft door Stijn Gansemans en Moos Tits (Poppy). De brainstormsessies leverden veel frisse, relevante insights op die we gebruiken in de follow-up campagne. Een mooi voorbeeld van co-working klant - agency - doelgroep.
Vanaf dag 1 kleurde Antwerpen Poppy-rood, dankzij:
Van bij het begin ging het snel voor Poppy. Hét bewijs dat er dringend nood was aan een carsharing platform in de metropool. Onze doelgroep sprong meteen op de spreekwoordelijke boot. Met als bewijs: 12.000 downloads in 8 weken.
“Wij waren op zoek naar een creatief agency dat conversiegericht denkt. Dallas heeft bewezen dat ze die conversie effectief mee kunnen realiseren. De samenwerking verliep super en de resultaten waren top!”
Moos Tits, CMO & co-founder Poppy
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
Een lanceringscampagne bij millenials van een online platform voor het kopen/verkopen met vastgoed.
Hoe kan je rokende ouders sensibiliseren zonder te stigmatiseren? Door het speelgoed van hun kinderen aan het woord te laten.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail