Raak je niet langer voorbij alle ruis op social media? Moet je jouw berichten op Facebook plat sponsoren om resultaten te halen? Ervaar je geen ROI van je inspanningen op LinkedIn? Heb je het gevoel dat je content niet meer aanslaat op Instagram? Een hands-on aanpak van je social media marketing is wat jij nodig hebt.
“Met content die je consumenten écht willen zien, kan je wel degelijk de strijd met de algoritmes aangaan. Inspelen op emoties, dat is belangrijk!”
Sven Van Herck, Content & Project Manager bij Dallas Antwerp.
Bij CORNET kozen we er resoluut voor om de strijd met organisch bereik niet op te geven. We leveren hier content die fans en toekomstige fans willen (!) zien en waarop ze met veel enthousiasme reageren. Mét resultaat, want we verpulveren met 4,57% de algemene ‘engagement ratio’ benchmark voor ‘Food & Beverage’ van 0,23%.
We werken een concrete social media strategie uit, waarbij de contentstrategie het startpunt is. Zonder duidelijk doel berichten posten op social media zal misschien tijdelijk effect hebben, maar het zal je op lange termijn niets opleveren.
Een losse post rond de actualiteit is leuk, maar wij zien het groter en we willen meer resultaten. De enige manier om hierin te slagen: een creatief concept met een duidelijke verhaallijn die verder draagt dan één social media post. We verliezen de strategie geen seconde uit het oog!
We werken een content plan uit voor elk kanaal, met aandacht voor de doelgroep, de promotiebudgetten en de content pilaren uit de strategie. Geen solo slim, want we nemen jouw feedback ter harte.
De ideeën en outlines staan op papier. En wat nu? Aan de slag! We schrijven prikkelende copy en creëren leuk beeldmateriaal. Afhankelijk van het beschikbare budget zijn er tal van uitwerkingen mogelijk: een full-on fotoshoot, ad hoc foto- of filmcreatie, beeldbewerking met designelementen,...
We volgen de content planning nauw op en distribueren de social media posts op het geschikte moment. Bovendien adverteren we ook mét kennis van zaken en binnen de uitgekiende strategie. Alles voor die knallende resultaten, niet?
Geen vraagstuk te moeilijk voor de digitaal strateeg. Hij zet de lijnen uit om jouw marketingdoelstellingen te halen. De strateeg tekent het ‘grotere verhaal’ uit en leidt de teamleden doorheen het volledige traject.
De CPM is je rechtstreekse lijn met Dallas Antwerp. Hij/zij trekt elk project en weet alles over het budget, de planning én strakke timings. De CPM bepaalt de content calendar, delegeert de uitwerking ervan én bewaakt het feedbackproces met de klant.
De social media expert vertaalt de strategie naar een hands-on social media aanpak. Ze zet relevante campagnes op, analyseert en optimaliseert waar nodig. Ze doet er alles aan om binnen het beschikbare budget de KPI’s te bereiken.
Een awareness campagne voor Bednet.
→
De lancering van de nieuwe soul- en funkartiest CASS.
→
Een all-round content- en merkstrategie.
→
Hoe verhoog je awareness rond een ngo die ervoor zorgt dat langdurig zieke kinderen onderwijs kunnen volgen?
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
Dankzij een slimme strategie laat dit jonge biermerk zich meteen gelden op de verzadigde markt van de sterke blonde bieren.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail