Abonnees werven: een grote uitdaging, zeker voor een gedrukt weekblad. Story deed hiervoor een beroep op Dallas dat de grote middelen inschakelde: een ‘hot’ campagne met Lesley-Ann Poppe.
401unieke liefdesbrieven voor Lesley-Ann
Lesley-Ann Poppe zoekt de ideale man. Niet via een traditionele tv-show, maar wél via digitale media. Op een eigen blog, binnen het Story-universum, stonden de kandidaten te drummen om hun liefde te verklaren. En de leads? Die stroomden binnen. Kortom:
Lesley-Ann zoekt de ideale man. En Story vindt de leads.
De zoektocht naar de ideale man wordt op gang getrapt met een video en is te volgen in het Story Magazine en op een speciale blog. Bijna dagelijks publiceert Lesley-Ann of een jurylid een persoonlijke update. Soms zelfs exclusieve content. In Story Magazine komt elke week een ‘the best of’. Zo geniet ook de offline Story-lezer van de zoektocht. Al snel springt de Vlaamse pers erbovenop en haalt Lesley-Ann alle voorpagina’s. Meer dan 2.000 mannen stellen zich kandidaat, 401 schrijven een liefdesbrief. De beste kandidaten worden geselecteerd voor een speeddate. Met real-time content, blogs en video’s is dit een interactieve variant van een klassiek televisieformat.
“Met deze case tonen we dat inbound marketing en offline perfect samenleven. Bovendien slagen we erin om met een geoptimaliseerde Facebook-strategie en een minimaal budget een enorm bereik te realiseren.”
Stijn Gansemans, Creative Partner Dallas
Naar televisienormen belandde deze campagne in de top 10 van de kijkcijfers.
Meer dan 650.000 personen zagen de campagne op Facebook. Daarvan meldden zich 2.000 kandidaten aan. 401 onder hen waagden zich aan een unieke liefdesbrief voor Lesley-Ann Poppe. De conversiescore lag hoog: bijna 5%.
Hoe geef je de salescijfers van een boek van tv-chef Jeroen Meus een boost rond eindejaar? Met een slimme live activatie voor de die-hard fans.
Hoe kan je rokende ouders sensibiliseren zonder te stigmatiseren? Door het speelgoed van hun kinderen aan het woord te laten.
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail