Connections verkoopt 60% meer business class tickets dankzij Donald Trump.

Facebook en video: een meer dan geslaagd huwelijk. Maar hoe zorg je ervoor dat het niet bij likes, comments en shares blijft? Hoe zorg je ervoor dat je ook effectief meer verkoopt dankzij Facebook video? Met als extra uitdaging: een kritische business doelgroep.

Fly like a President: een nieuwe campagne voor Connections

Connections is al 30 jaar lang een succesverhaal. De Belgische reisorganisatie maakte naam en faam als ‘uitvinder van de citytrip naar New York’ en pakt geregeld uit met scherpe vliegtickets en originele reisformules. Dit keer was het aan de zakenlui en meerwaardezoekers die op weg zijn naar de Verenigde Staten om te profiteren van een uniek aanbod.

Een eigen check-in line, top-notch lounges en maaltijden die worden bereid door een sterrenchef. Klinkt als muziek in de oren? Met een zetel die je in een handomdraai omtovert tot een echt bed, en dat allemaal aan een bijzonder voordelig tarief, ben je helemaal de koning te rijk. Of moeten we zeggen President?

Wat we doen:

  • Video
  • Facebook
  • Conversie


HOE KONDIG JE DAT AAN?

Business doelgroep? Waarschijnlijk. Linkedin? Toch maar niet.

Omdat het aanbod aansluit bij de missie van Connections: Iedereen moet de wereld kunnen beleven wilden we de boodschap breed neerzetten. En bij een stunttarief als dit past een bijhorend stuntfilmpje met niemand minder dan Donald Trump. De man die zo graag eens voor één dag - of toch vier jaar lang één dag - president van Amerika wil zijn.

Breed bereik én een stuntgehalte? Dan kom je snel bij Facebook terecht. Door de juiste doelgroepen af te bakenen bereikten we ook zeker de core-doelgroep.

We deelden de video op de Facebookpagina van Connections met meer informatie op een aparte actiepagina. Om het filmpje veel meer zichtbaarheid te geven, werd er fors geoptimaliseerd achter de schermen.

Was was de strategie erachter?


In de Verenigde Staten zijn ze volop bezig met het kiezen van een nieuwe president. We hoeven niet uit te leggen dat Donald Trump de meest controversiële kandidaat is en bijna elke dag de hoofdpunten van het nieuws haalt. Wat we ook niet hoeven uit te leggen, is dat actualiteit en emotie twee belangrijke succesfactoren zijn om rond te gaan op het internet.  Om daar optimaal gebruik van te maken, boksten we een ironisch filmpje met Trump in elkaar. De boodschap? ‘You don’t have to be a President to fly like a President’.

 

De video werd één keer op de Facebookpagina van Connections geplaatst. We kozen heel bewust voor Facebook omdat we daar elke parameter kunnen bepalen, analyseren en optimaliseren.

Het filmpje werd zo in een eerste fase bijvoorbeeld enkel getoond aan mensen die regelmatig naar de Verenigde Staten reizen binnen een business context en die dit aanbod dus naar waarde kunnen schatten. Dat werd stelselmatig uitgebreid en uiteraard werden er ook enkele doelgroepen in verwerkt die gevoelig zijn voor een personage als Trump. Enkel en alleen om de verspreiding van het filmpje te versnellen.

Het filmpje werd geoptimaliseerd op drie fronten: bereik, video views én kliks naar de actiepagina. Want uiteindelijk moesten er tickets verkocht worden. Het filmpje begon een eigen leven te leiden en zette op die manier het aanbod en de bijhorende websitepagina extra in de kijker. Op amper vijf dagen tijd was er een verkoopstijging van 60%.

"In tijden van multi- en omnichannel, above, below en through-the-line buzzwords hebben wij toch maar mooie resultaten gerealiseerd met één enkel filmpje op Facebook. Een goed idee verkoopt nog altijd het beste"

 

 Thierry, Head of Content & Strategy

 

60% meer verkoop?


Absoluut.

We zijn nooit de focus van het filmpje uit het oog verloren: meer tickets verkopen. We hebben ons dus niet laten verleiden tot views omwille van de views. Viral gaan kan leuk zijn, maar enkel als het ook effectief iets opbrengt. Daarom hebben we bewust gekozen om enkel ‘viral’ te gaan binnen onze core-doelgroep. De afbakening was scherp, maar het filmpje resulteerde uiteindelijk in:

  • 67.000 views op Facebook;
  • 332.297 relevante profielen op Facebook bereikt;
  • 4.217 kliks naar de website van Connections om het aanbod te ontdekken;
  • 1,3% click-through-ratio;
  • 466 interacties op het filmpje.

Deze uitzonderlijke resultaten behaalden we met een minimaal mediabudget zodat de 60% meerverkoop een maximaal rendement oplevert voor Connections.

Wil je zelf ook zo’n cijfers behalen? Laten we dan eens rond de tafel zitten om te bespreken hoe we jouw sales kunnen boosten. Wat denk je?

Lees meer 



Collega selectie tool

Deze selectie tool laat toe om tot maximaal 4 collegas te selecteren, wiens foto bij jouw post komt te staan.

Belangrijk voor de goede werking van deze tool, is dat de naam van een foto van een collega, zijn of haar voornaam bevat. Bijvoorbeeld 'eli.jpg'. De extentsie is niet belangrijk.

Gebruiksaanwijzing:

  • 1. Selecteer tot maximaal 4 collegas.

  • Annelien Theys
    Annelies Florquin
    Dirk Cassiers
    Evelien Gerene
    Jasper Wouters
    Koen Nuyts
    Lina Savat
    Marc Waelbers
    Paul Popelier
    Stijn Gansemans
    Thierry De Vynck
    Thomas De Boeck
    Eli Hermans
    Kenneth Joris

  • 2. Druk op de knop 'COPY'



  • 3. Plak de tekst in de onderstaande module (verwijder eerst de oude tekst).


  • **********************
    Stijn Gansemans,Thierry De Vynck,Anthony Buyssens,Annelies Florquin

    **********************