LEAD GENERATION DOOR EEN ONLINE DATINGSHOW? LESLEY-ANN POPPE BEWIJST DAT HET KAN.

Lesley-Ann Poppe zoekt de ideale man. Niet via een traditionele TV-show, maar wél via digitale media. Op een eigen blog, binnen het Story-universum, stonden de kandidaten te drummen om hun liefde te verklaren. En de leads? Die stroomden binnen.

Lesley-Ann zoekt de ideale man. Story vindt leads.

Lesley-Ann Poppe gaat samen met Story op zoek naar de ideale man. De volledige zoektocht is te volgen in het Story Magazine en op een speciale blog rond het project. Dallas Antwerp begeleidt het hele traject met inbound marketing expertise. De verschillende partijen werken nauw samen om leads te vergaren. Met real-time content, blogs en video’s is dit een interactieve variant voor een klassiek televisieformat. Mét resultaat.

Wat we deden:

  • Blogging
  • Lead generation
  • Facebook advertising
  • Magazine

Op een centrale blog kunnen de Story-lezers de zoektocht van Lesley-Ann Poppe volgen. Bijna dagelijks publiceert Lesley-Ann of één van haar juryleden een nieuwe, persoonlijke update. Op geregelde tijdstippen wordt er zelfs exclusieve content aangeboden. Deze content zorgt voor een extra verrijking voor de trouwe volgers.

Het Story Magazine bevat elke week een artikel met ‘the best of’ en zorgt er op die manier voor dat ook de offline Story-lezer kan genieten van Lesley-Anns zoektocht. Met deze case toont Dallas Antwerp dat inbound marketing en offline perfect samenleven. Bovendien slagen we erin om met een geoptimaliseerde Facebook-strategie en een minimaal budget een enorm bereik te realiseren. Bovendien bereiken we niet alleen het Story-doelpubliek, we slagen er ook in om ze te converteren tot leads.

"Every great love, starts with a great story."

 

 DIMITRI BONTINCK

De campagne

Met een video werd de hele campagne op gang getrapt. Al snel sprong de Vlaamse pers erbovenop en haalde Lesley-Ann alle voorpagina’s. Meer dan 2.000 mannen stelden zich kandidaat, 401 schreven een unieke liefdesbrief. Samen met een jury werden de beste kandidaten geselecteerd om op speeddate te gaan. De verdere zoektocht kan je volgen op http://lesleyannpoppe.story.be/.

De strategie

Zoals één van de spraakmakende kandidaten het zo goed verwoordde: elke relatie begint met een goed verhaal. En het verhaal van Lesley-Ann Poppe en haar ideale man kan gevolgd worden op een blog. Beter nog: je kan jezelf kandidaat stellen om een hoofdrolspeler te worden in dit verhaal. Met een uitgebreid content plan fungeert de blog als een dagboek. Maar er is meer. Met video’s en exclusieve content voor de échte fans, creëren we een heel nieuwe dynamiek en genereren we een heleboel nieuwe leads.


De resultaten

Meer dan 650.000 personen hebben de campagne reeds gezien op Facebook. Naar televisienormen zou deze campagne in de top 10 van de kijkcijfers staan. Met een conversie van net geen 5% scoren we bovendien boven de internationale benchmarks. En de campagne is nog volop bezig, dus de resultaten zijn zeker nog niet definitief. Al hopen we uiteraard op minstens één resultaat: de ideale man voor Lesley-Ann.

Caseboard Lesley-Ann Poppe



Collega selectie tool

Deze selectie tool laat toe om tot maximaal 4 collegas te selecteren, wiens foto bij jouw post komt te staan.

Belangrijk voor de goede werking van deze tool, is dat de naam van een foto van een collega, zijn of haar voornaam bevat. Bijvoorbeeld 'eli.jpg'. De extentsie is niet belangrijk.

Gebruiksaanwijzing:

  • 1. Selecteer tot maximaal 4 collegas.

  • Annelien Theys
    Annelies Florquin
    Dirk Cassiers
    Evelien Gerene
    Jasper Wouters
    Koen Nuyts
    Lina Savat
    Marc Waelbers
    Paul Popelier
    Stijn Gansemans
    Thierry De Vynck
    Thomas De Boeck
    Eli Hermans
    Kenneth Joris

  • 2. Druk op de knop 'COPY'



  • 3. Plak de tekst in de onderstaande module (verwijder eerst de oude tekst).


  • **********************
    Dirk Cassiers, Stijn Gansemans, Marc Waelbers, Julie Potloot, Thierry De Vynck, Sandra Oyen, Dominique Verniers, Lina Savat, Paul Popelier, Jasper Wouters, Annelies Florquin, Annelien Theys, Elke Ruys, Marita Daenekindt, Koen Nuyts, Katleen Van den Bergh, Erika Kongs, Anthony Buyssens, Pam Ferket, Evelien Gerene

    **********************