Pieter Aspe krijgt zijn eigen digitale ontmoetingsplaats met Aspe NV

Vlaanderens grootste icoon verkent onbekend digitaal terrein.

het verhaal achter aspe nv.

Met 36 thrillers is Pieter Aspe ondertussen meer dan een boekenreeks. Hij is een fenomeen en een literair icoon, in Vlaanderen en inmiddels ook in vele andere landen.

Aspe NV staat voor de auteur die onbekend land verkent en nieuwe wegen opent. Het is zoveel meer dan een kwaliteitslabel. Het is een merk dat vertrekt vanuit het DNA van Pieter Aspe en daarop verder bouwt. Het is een alibi voor vernieuwing, voor trial & error van innovatie waar je experimenteert met het bouwen aan een community. Aspe NV is een erkenning voor één van Vlaanderen’s grootste auteurs.

Wat we deden:

  • Website
  • Brand Awareness
  • Engagement
  • Lead generation

Dallas Antwerp creëerde een gloednieuwe website die de auteur met zijn lezers en fans verbindt én een platform vormt voor nieuw talent. Zo staan lezers een stap dichter bij de auteur. Ook fans die andere lezers een stap voor willen zijn, kunnen zich registreren als Aspe Ambassadeur en zo genieten van exclusieve content.

Voor de fans van Pieter moet Aspenv.be een bestemming worden. Zoals Facebook en Twitter.

 

 

 KAREL DIERICKX, UITGEVER PIETER ASPE

 

De strategie

De website van Aspe NV moet prikkelen. Het is een unieke plaats waar fans recht in het hart van hun favoriete auteur kunnen kijken. Net zoals bij de boeken van Pieter Aspe, kunnen fans op de website terecht om even te ontsnappen van de realiteit. Aspe NV wil veel meer zijn dan een nieuwssite of uitgebreide Wikipedia-pagina. De website wil fans voorzien van een kwalitatieve beleving met woord, beeld en klank die speciaal voor de fans van het eerste uur wordt ontwikkeld. 


De campagne

Met een duidelijke structuur en een no-nonsense aanpak, krijgt Pieter Aspe nu ook een digitale uitlaatklep. Met exclusief nieuws, nooit eerder uitgegeven publicaties en een blik achter de schermen, treed je als fan toe tot de wereld van Aspe en zijn omgeving. Aan de hand van interviews, verhalen en verzoeken worden de Aspe Ambassadeurs betrokken in het hele verhaal. Bovendien maken ze zelf kans om de opvolging van Aspe te verzekeren met de nagelnieuwe Aspe Award.

 



Collega selectie tool

Deze selectie tool laat toe om tot maximaal 4 collegas te selecteren, wiens foto bij jouw post komt te staan.

Belangrijk voor de goede werking van deze tool, is dat de naam van een foto van een collega, zijn of haar voornaam bevat. Bijvoorbeeld 'eli.jpg'. De extentsie is niet belangrijk.

Gebruiksaanwijzing:

  • 1. Selecteer tot maximaal 4 collegas.

  • Annelien Theys
    Annelies Florquin
    Dirk Cassiers
    Evelien Gerene
    Jasper Wouters
    Koen Nuyts
    Lina Savat
    Marc Waelbers
    Paul Popelier
    Stijn Gansemans
    Thierry De Vynck
    Thomas De Boeck
    Eli Hermans
    Kenneth Joris

  • 2. Druk op de knop 'COPY'



  • 3. Plak de tekst in de onderstaande module (verwijder eerst de oude tekst).


  • **********************
    Dirk Cassiers, Stijn Gansemans, Marc Waelbers, Julie Potloot, Thierry De Vynck, Sandra Oyen, Dominique Verniers, Lina Savat, Paul Popelier, Jasper Wouters, Annelies Florquin, Annelien Theys, Elke Ruys, Marita Daenekindt, Koen Nuyts, Katleen Van den Bergh, Erika Kongs, Anthony Buyssens, Pam Ferket, Evelien Gerene

    **********************