Xerius zkt. inspirerende starters.

Klaar voor je eigen zaak? Sta in de kijker tijdens De Grote Sprong.

De Grote Sprong

Xerius heeft een duidelijke missie: ‘zelfstandige worden’ aanmoedigen. Via het ondernemingsloket worden elk jaar 8000 starters begeleid van business-idee tot concrete opstart.

Nu gaat Xerius samen met Dallas Antwerp nog een stap verder. Alle zelfstandigen in spe worden uitgenodigd om de grote sprong te wagen en een jaar lang ‘in the picture’ te staan.

Wat we deden:

  • Social media
  • Postering
  • Blog
  • Direct mail

In de eerste fase van De Grote Sprong worden sociale media ingezet om kandidaten naar de landingspagina te begeleiden, in de tweede fase om de gekozen starters een jaar lang in de kijker te zetten. De campagne is ‘content driven’ met de Xerius Blog als epicentrum. Ook kregen boekhouders uit de database van Xerius een e-mail met meer informatie over de campagne.  Tot slot dragen de Account Managers hun steentje bij aan de rekrutering van de campagne door het verspreiden van posters bij boekhouders.

"Met goed advies en begeleiding willen we de stap naar het ondernemerschap zo klein mogelijk maken en starters introduceren in ons uitgebreid netwerk."

 

 KOEN DE HERDT, Xerius

 

De campagne

In een eerste fase gaan Xerius en Dallas Antwerp op zoek naar de gezichten van de eigenlijke campagne. Het tweede deel van de campagne is ‘content driven’ en neemt volgers een jaar lang mee in het verhaal van drie inspirerende starters.

 

De strategie

Veel mensen dromen van een eigen zaak maar durven de sprong naar het ondernemerschap niet helemaal te wagen. Om daar verandering in te brengen, schakelde Xerius de hulp van Dallas Antwerp in. Samen bedachten we ‘De Grote Sprong’. Tijdens deze campagne worden drie kersverse starters van A tot Z begeleid en geïntroduceerd in een interessant netwerk van ondernemers. Door hen een jaar lang in beeld te brengen, worden andere starters geïnspireerd en aangemoedigd om de stap naar een eigen zaak zelf te wagen. En daarvoor kunnen ze natuurlijk op Xerius rekenen.


De resultaten

De campagne was een overweldigend succes. Er waren meer dan 100 inschrijvingen waaruit Xerius drie starters moesten kiezen. Een uiterst zware opdracht. De keuze viel op Bram, Jessica en de zusjes Feryn. Lees en volg hun verhaal op http://www.xerius.be/blog/drie-kersverse-ondernemers-wagen-de-grote-sprong



Collega selectie tool

Deze selectie tool laat toe om tot maximaal 4 collegas te selecteren, wiens foto bij jouw post komt te staan.

Belangrijk voor de goede werking van deze tool, is dat de naam van een foto van een collega, zijn of haar voornaam bevat. Bijvoorbeeld 'eli.jpg'. De extentsie is niet belangrijk.

Gebruiksaanwijzing:

  • 1. Selecteer tot maximaal 4 collegas.

  • Annelien Theys
    Annelies Florquin
    Dirk Cassiers
    Evelien Gerene
    Jasper Wouters
    Koen Nuyts
    Lina Savat
    Marc Waelbers
    Paul Popelier
    Stijn Gansemans
    Thierry De Vynck
    Thomas De Boeck
    Eli Hermans
    Kenneth Joris

  • 2. Druk op de knop 'COPY'



  • 3. Plak de tekst in de onderstaande module (verwijder eerst de oude tekst).


  • **********************
    Dirk Cassiers, Stijn Gansemans, Marc Waelbers, Julie Potloot, Thierry De Vynck, Sandra Oyen, Dominique Verniers, Lina Savat, Paul Popelier, Jasper Wouters, Annelies Florquin, Annelien Theys, Elke Ruys, Marita Daenekindt, Koen Nuyts, Katleen Van den Bergh, Erika Kongs, Anthony Buyssens, Pam Ferket, Evelien Gerene

    **********************