P&V VERZEKERINGEN

P&V maakt het fietsers (iets) gemakkelijker

TV

Social media marketing

Website

POS

Lijncom

Hoe creëer je nationaal awareness rond P&V en fietsverzekeringen, én verhoog je de likeablility van je merk? Ah, met een opvallende herkenbare campagne op TV en social media tiens. Want als fietsers de beste fietsverzekering verdienen, verdient P&V de meest likeable campagne. Toch?

Expertise

Creative concept

|

Brand strategy

|

Campaign strategy

|

Branding

|

Design

|

Digital strategy

|

Social media marketing

|

Production

|

fiets
De Belg houdt van zijn fiets. Maar wie zijn stalen ros al eens uitlaat, weet dat de fietsveiligheid in ons land een pak beter kan. P&V Verzekeringen, als sinds 1907 verzekeraar met een sterke maatschappelijke betrokkenheid, wil zich inzetten voor de Belgische fietser. Want ‘fietsers hebben het in dit land niet gemakkelijk. Daarom verdienen ze de beste fietsverzekering.’

Om die campagnelijn tot leven te brengen, maakten we een spot met een compilatie van herkenbaar fietsleed: putten in de weg, modder op de baan en snot uit de neus. Als troost is er gelukkig de P&V Fietsverzekering, één van de meest volledige op de markt.

De commercial liep op tv — op VTM, La Une en Tipik — en vormde samen met de online versie een eerste touch point. Met een landing page, een uitgebreid socialmediaplan, digitale POS-schermen in de P&V-kantoren en een opvallende kusttram maakten we er een opvallende nationale campagne van.

Al bleef het daar niet bij: P&V steunde de Fietersbond ook structureel en zette z’n schouders mee onder VeloVeilig Vlaanderen, een initiatief van DPG Media. Deze actie nodigde fietsers uit om gevaarlijke fietspunten te melden in de app. En zo maakten we Vlaanderen weer wat fietsveiliger én trokken we de regering nog eens goed aan de oren.

We zijn een geëngageerde verzekeraar die midden in de samenleving staat. Door fietsers te beschermen, willen we duurzame mobiliteit promoten.

Dirk Wauters

Communication Director P&V Verzekeringen

P&V
cta_background

Tune in voor een vrijblijvende afspraaksessie.

Eerlijk? Wij zien jouw case ook al bovenaan ons lijstje pronken! Tune dus snel in en maak een afspraak.