Je bent op zoek naar een communicatie-partner. En Dallas Antwerp is duidelijk op je radar verschenen. Maar je kent ons nog niet goed en dan is het heel normaal dat je zo je twijfels hebt. Dat begrijpen we perfect: je reflex is gewoon menselijk.
Wij willen vermijden dat wij –al dan niet tijdens een pitch– een mooi verhaal bij je komen ophangen waarin jij in goed vertrouwen al dan niet meestapt. Want hoe je het ook draait of keert: zoiets blijft altijd een sprong in het ongewisse.
Goeie afspraken maken goeie vrienden.
We houden van transparantie. En van duidelijkheid. Daarom lijsten we je precies op wat je de eerste 3 maanden van ons mag verwachten. Maar evengoed wat wij de eerste 3 maanden van jou verwachten. It takes two to tango, nietwaar?
Beschouw het gerust als een checklist die – volledig aangevinkt – een goeie basis vormt voor een duurzame relatie. We zijn nu éénmaal niet zo happig op one-night stands.
Wij kennen ons vak: communicatie. Maar jullie zijn de experts in jullie vakgebied. Wij willen ons ervan vergewissen dat de communicatie naadloos aansluit bij wie jullie zijn en wat jullie doen als bedrijf.
Daarom hebben wij een aantal werksessies bedacht. De omvang van die sessies hangt af van wat jullie al dan niet al hebben. Is er een duidelijk afgelijnde merkpositionering? Bestaat er een gedetailleerde concurrentie-analyse? Zijn de noden van jullie prospects en drempels die ze ervaren in kaart gebracht?
Hoe dan ook, de sessies leveren doorgaans voor beide partijen een hoop antwoorden op. En het leuke bijverschijnsel is dat we mekaar ook beter leren kennen. Dat helpt altijd.
In principe bekijken we samen alles opnieuw. Wat is nu de ideale doelgroep voor jouw product? Welke values en USP’s scoren de grootste impact? Hoe communiceer je creatief en effectief over je merk?
Zo’n Dallas Drill houdt bijvoorbeeld een concurrentie- en SWOT-analyse van de sector in. En een positioneringsoefening.
Tijdens een persona-workshop brengen we alle noden en drempels van potentiële klanten in kaart. Daar filteren we samen een aantal ‘core personas’ uit die ons zullen helpen om onze communicatie zo waardevol mogelijk te maken.
Niemand zit te wachten op méér content. Een pak mensen is evenwel op zoek naar content die hen vooruit helpt. Tijdens een brainstorm gaan we op zoek naar de specifieke vragen waarmee onze prospects worstelen. Dat leidt als vanzelf naar de antwoorden die wij vanuit onze merkpositionering kunnen geven.
Eenmaal we weten wat we gaan vertellen, moeten we nog bepalen hoe we dat gaan doen. En daarmee zitten we middenin onze strategische aanpak.
Voor onze content bepalen we immers een objectief: wat willen we dat iemand doet naar aanleiding van onze content? En dan komt het erop aan onze content zodanig te organiseren dat we die objectieven ook halen.
Voor elk stuk content bepalen we de volgende stap. Voor elke stap bepalen we de conversiepercentages. Zo krijgen we een duidelijk beeld van de weg die we moeten bewandelen om uiteindelijk ook de KPI’s te halen.
Vooraleer onze wittebroodsweken verstrijken, zetten we een minimum aantal content-stukken live. Zo worden de conversie-percentages die we er op basis van benchmarks hebben aan toegekend, meteen aan de realiteit getoetst. Dat laat ons toe om onze contentstrategie in een vroeg stadium bij te sturen waar nodig.
Marketing is immers geen exacte wetenschap. En met deze aanpak achterhalen we heel snel wat werkt en wat niet (of maar half). Vòòr je budget is opgesoupeerd.
Maak een afspraak. Voor een Dallas Drill bijvoorbeeld. Geen schrik, we bijten niet. En we blijven vriendelijk ook als je uiteindelijk beslist om niet met ons te werken. Beloofd. :)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit
Deze verhalen over Content Marketing
Deze verhalen over Strategie
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail
Reacties (0)
Nog geen reacties
Geef hier je feedback of stel je vraag.