Hoewel inbound marketing erg succesvol kan zijn als je het goed uitvoert, loert het gevaar van content overload om de hoek. Om boven het maaiveld uit te komen met je inbound marketing strategie moet je je onderscheiden. Je doelgroep wordt immers al bedolven onder content en is dus moeilijk te bereiken. Hieronder tien manieren om je te onderscheiden met een unieke inbound marketing strategie. Scoort jouw content al 10/10?
1. Personaliseer de klantenervaringKnijp je neus dicht en duik in je data. Gebruik die informatie om een gepersonaliseerde ervaring te creëren voor je klanten. Als je precies weet tegen wie je spreekt, kan je je taal aanpassen en zal de boodschap automatisch meer op maat zijn van je doelgroep. En dat in elke fase van de buyer journey. De juiste boodschap op het juiste moment geeft je campagne meerwaarde. Zo spring je er als merk tussenuit.
Ken je je doelgroep? Dan heb je een streepje voor. Weet je welke antwoorden of oplossingen ze zoeken? Dan ben je helemaal aan de winnende hand. Focus je dus enkel op content die een antwoord biedt op de vragen van je doelgroep, en niet op content die je zelf leuk vindt. Resultaat? Je zal tijd en energie besparen, en bovendien zal je zo meer diepgaande en betrouwbare content genereren. Extraatje: je zal de komende jaren nog een hoop organische leads binnenkrijgen.
Doe actief aan keyword research en probeer eruit te leren. Wat kan je er dan uit leren? Simpel, je krijgt zicht op de vragen die je klanten zich stellen. Beschik je niet over de juiste keyword research tools? Dan kan Answer the Public een leuke oplossing zijn. Als je dan gaat kijken naar welke vragen je content nog niet beantwoordt, is het eenvoudig om via gap analysis gaten te vinden in je contentstrategie. Zo zal je makkelijk kunnen zien waar de low hanging fruit hangt wat betreft je content.
Sommige onderwerpen zijn als grijsgedraaide platen: moeilijk om je ermee te onderscheiden. Een satirische saus of een ironische invalshoek kan ervoor zorgen dat je toch de aandacht van je lezer vasthoudt. Eens je een glimlach op het gezicht van je potentiële klant hebt getoverd, zal de bereidheid om voor je merk te kiezen sterk stijgen.
Gebruik de troeven die andere ondernemingen niet hebben: kennis over jouw merk, perspectief en ervaringen. Creëer content die specifiek gaat over jouw merk. Niemand heeft bijvoorbeeld boodschap aan een zoveelste '7 redenen waarom SEO niet dood is', maar deel liever je eigen inzichten, ervaringen en successen.
Werkt je contentstrategie niet zoals je zou willen? Probeer je doelpubliek dan te verkleinen. Focus op een specifieke nood van een bepaald segment van je doelgroep. Van zodra dat is gecoverd, kan je focussen op de volgende nood, enzovoort. Deze aanpak zorgt er niet alleen voor dat je meer geëngageerde, op maat gemaakte content maakt, maar geeft je ook inzichten in uitdagingen en problemen van verschillende segmenten van je doelgroep.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit
Deze verhalen over Inbound marketing
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail