
100% Vandemoortele,
100% Dallas
- Video
- Digital
- Social media
CAMPAIGN
The product is the hero. Dé geknipte insteek om de nieuwe mayonaises van Vandemoortele in de spotlights te zetten. Maar hoe (s)maak je het verschil in het reeds drukbezette marktsegment van mayonaises? Logisch dat we de ‘clean label’-kaart trokken. Vandemoortele voegt namelijk niks toe aan de mayonaise, wij niets aan de reclame. Dat resulteerde in een sterke conceptlijn: 0% additieven, 100% Vandemoortele. Een straffe promise die zich perfect leent tot zowat elke doorvertaling via eender welk medium.
Iedereen heeft zijn eigen eetgewoontes. Dat was meteen ook het uitgangspunt van onze social media campagne. Ben jij een mayodipper? Of eerder een smeerder? We maakten enkele korte, frisse video’s waarin we de verschillende eetgewoontes aan bod lieten komen. Als toemaatje voor de nationale feestdag postten we ook eentje als knipoog naar onze vorst. Aansluitend zetten we ook een influencercampagne op. Dankzij een virtuele kettingreactie belandden de potten mayonaise in de keukens van tal van influencers. Zij maakten er gerechtjes mee die ‘100%’ op hun lijf geschreven waren.
Tot slot belanden de potten ook bij duizenden Belgische gezinnen op de kersttafel dankzij een geslaagde eindejaarscampagne. We introduceerden een smaaktest met als insteek “je hoeft je vertrouwde merk niet meteen in te ruilen voor Vandemoortele. Proef beide mayonaises gewoon eens naast elkaar en laat de smaak van Vandemoortele je overtuigen.” Om mensen helemaal over de streep te trekken, lanceerden we in samenwerking met de cashback tool Hashting een terugbetaalactie via de Vandemoortele-social kanalen.
EXPERTISE
IMAGINE
- Creative concept
- Campaign strategy
- Production
- Design
IMPACT
- Digital strategy
- Social media marketing


