Skip to content
BinckBank header

Binckbank helpt Belgen af van hun passief beleggingssyndroom

PROJECT Awarareness campaign
CLIENT Binckbank
PRODUCT Financial investments
MEDIA
  • Radio

CAMPAIGN

Belgische beleggers zijn trouw aan hun grootbank. Hondstrouw. En toch maakten we ze warm voor een overstap naar Binckbank. Hoe? Met een slimme remedie tegen hun passief beleggingssyndroom.

BinckBank, de online beleggingsbank, heeft nogal wat voordelen in petto voor particuliere, professionele en institutionele beleggers. Maar onbekend is onbemind en de beleggers blijken meestal braafjes bij hun bank. Uit grote liefde? Eerder uit gewoonte, stelden we vast. Dat is een probleem, maar zeker ook een opportuniteit. Want de gemiddelde belegger is constant uit op meer rendement. Dus waarom zou hij niet openstaan voor het goede nieuws dat het elders beter is?

Alles vertrok vanuit een simpele insight: mensen zijn van nature gemakzuchtig.
Ook beleggers. Hoe krijg je mensen dan toch zover dat ze de overstap naar BinckBank maken? Simpel: door hen er in opvallende radiospotjes op te wijzen dat passiviteit nadelig is voor de gezondheid van je portefeuille.

BinckBank kantoor

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Brand strategy
  • Campaign strategy
  • Production

IMPACT

  • Digital strategy
  • Content marketing
  • Marketing automation
  • Performance marketing

RESULTS

De radiocampagne werd gespreid over twee golven. De eerste golf zorgde voor 20% meer bezoekers op de website van BinckBank. Bezoekers die bovendien van hoge kwaliteit bleken te zijn, want er was een stijging van maar liefst 24% in het aantal leads. De tweede golf deed nog beter, met 28% meer bezoekers en maar liefst 64% meer leads. Velen zeggen dat radio een geschikt medium is voor meer conversie. Wij bewezen het.

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons