Skip to content
BinckBank header

Binckbank laat beleggers zélf beslissen

PROJECT Awarareness campaign
CLIENT Binckbank
PRODUCT Financial investments
MEDIA
  • Radio

CAMPAIGN

Binckbank wil online beleggen zo toegankelijk mogelijk maken. Dat doen ze o.a. door transparante tarieven te hanteren, een gebruiksvriendelijk beleggingsplatform aan te bieden en gratis online opleidingen te geven. Maar er zijn ook zaken die BinckBank niet doet. Beleggingsadvies geven bijvoorbeeld. Of kantoren uitbaten.

De briefing voor deze opdracht was duidelijk: positioneer BinckBank als de evidente keuze, zowel voor beginnende als voor ervaren beleggers. En wel op een manier die de juiste snaren beroert bij de doelgroep. Niet de eersten, de besten. Vaak gaat het om slimme, zelfbewuste mensen die weten wat wat ze met hun geld willen doen.

Het vertrekpunt voor de creatie was een strategische insight: wie de evidente keuze is, hoeft niets te bewijzen. Daaruit vloeide het creatieve idee voort. We nodigden de consumenten uit om vooral zélf te beslissen of BinckBank voor hun de beste keuze is.

Alle creatie vertrok dan ook volledig vanuit het perspectief van de consument zelf. We vertelden niet waar BinckBank voor staat, maar schetsten een aantal ‘uit het leven gegrepen’ situaties of profielen, gekoppeld aan de vraag of BinckBank daar wel of niet bij aansluit. Daarnaast maakten we drie radiospots die inspelen op mogelijke aanleidingen om online te beleggen. Telkens gevolgd door de vraag of BinckBank in dat geval een goede optie is. Naast de radiospots maakten we ook een tekstadvertentie waarin we het eigen karakter van BinckBank, onze denkpiste en alle argumenten zonder beperkingen konden neerzetten. Een geslaagde case? Beslis vooral zelf.

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Brand strategy
  • Campaign strategy
  • Production

IMPACT

  • Digital strategy
  • Content marketing
  • Marketing automation
  • Performance marketing

Binckbank beleggen

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons