
Uitdaging
In agency-land is het traditie om aan het einde van het jaar je leukste klanten te bedanken met een klein gebaar.
Helaas – of gelukkig – zijn goed geschreven kaartjes en uitpuilende geschenkmanden niet meer de eye-catchers die ze ooit waren. Dus hoe spring je eruit in die zee van eindejaarsattenties? En hoe bedank je je klanten op een manier die nog écht resoneert?
Aanpak
Ons nieuwjaarscadeau had twee doelen. Enerzijds wilden we onze klanten oprecht en persoonlijk bedanken voor het geweldige vertrouwen dat ze in ons hebben. Anderzijds is het eindejaar een perfect moment om onze merkpropositie nog eens in de kijker te zetten.
Onze propositie – We tune brands to their audiences – werd de inspiratiebron voor het eindejaarsgeschenk. Het resultaat? Een gepersonaliseerde vinyl-LP.
Want net zoals een tijdloze plaat de juiste snaar raakt bij zijn fans, resoneert een sterk merk altijd bij zijn klanten.
We gingen all-out met de platen. Elke klant ontving een bekende single die volledig in tune was met de unieke identiteit van hun merk. De hoezen kregen een visuele make-over en werden voorzien van een persoonlijke boodschap. Kortom, een jaarafsluiter die écht blijft hangen.
Resultaat
De platen zijn een hit! Ze werden met veel plezier overhandigd en met nog meer enthousiasme in ontvangst genomen. Benieuwd naar de gekozen tunes? Je kan alle Greatest Hits beluisteren via de Dallas Spotify-playlist.