Skip to content
Dierickx Leys Gent kantoor

Dallas’ visie rendeert voor Dierickx Leys Private Bank

PROJECT Creating qualitative leads with an Inbound-marketingstrategy
CLIENT Dierckx Leys Private Bank
PRODUCT Wealth management, succession planning and investments
MEDIA
  • Digital
  • Website
  • Direct mail
  • Social media

CAMPAIGN

Dierickx Leys Private Bank groeit. Zo’n expansie veronderstelt trouw cliënteel, maar ook nieuwe klanten voor vermogensbeheer, successieplanning en beleggingen. De juiste, kwalitatieve leads genereren in deze digitale tijden: hoe pakt een private bankier dit het best aan?

Nog voor we strategieën creëerden, maakten we grondig kennis met de klant en hun specifieke waarden die al sinds 1901 centraal staan: een persoonlijke benadering, een langetermijnvisie, transparantie. De nieuwe content moest die waarden natuurlijk weerspiegelen.

Al snel bleek een inbound-marketingstrategie aangewezen. Een digitale totaalaanpak waarin we zoveel mogelijk antwoorden geven op vragen die leven bij het publiek. Klant worden bij een vermogensbeheerder doe je niet in een impuls. De strategie voor Dierickx Leys Private Bank is er dan ook op gericht de juiste geïnteresseerden warm te maken voor een gesprek wanneer zij er klaar voor zijn. Strategische en creatieve insights resulteerden uiteindelijk in het koepelidee ‘Visie rendeert’, de basis die we ook neerschreven in een manifesto.

Intussen implementeerden we HubSpot, een veelzijdig en geïntegreerd marketing- en automation-platform. Daarvoor stippelden we een uitvoerige contentstrategie uit waarin allerlei tools naar het beoogde resultaat moeten leiden voor specifieke buyer persona’s. Op basis van die BP-analyse werd het contentplan verder uitgewerkt.

Dierickx Leys Gent kantoor raam

EXPERTISE

IMAGINE

  • Brand strategy
  • Campaign strategy

IMPACT

  • Digital strategy
  • Content marketing
  • Marketing automation
  • Performance marketing
  • Social media marketing
Dierickx Leys imageslider 1
Dierickx Leys imageslider 2
DierickxLeys imageslider 3
Dierickx Leys imageslider 4
Dierickx Leys imageslider 5
Dierickx Leys imageslider 6
Dierickx Leys imageslider 7
Dierickx Leys imageslider 8
Dierickx Leys imageslider 9
Dierickx Leys imageslider 10
DierickxLeys imageslider 11
Dierickx Leys imageslider 12
Dierickx Leys imageslider 13
Dierickx Leys imageslider 14
Dierickx Leys imageslider 15
Dierickx Leys imageslider 16
Dierickx Leys imageslider 17
Dierickx Leys imageslider 18
Dierickx Leys imageslider 19
Dierickx Leys imageslider 20
Dierickx Leys imageslider 21

RESULTS

De gelijkenissen tussen inbound marketing en vermogensbeheer zijn frappant: plannen, actie ondernemen, resultaten monitoren en bijsturen waar nodig. Dat de visie die we bij de start uitzetten steeds duidelijker rendeert, zowel kwalitatief als kwantitatief, is intussen duidelijk. En waar de resultaten beter kunnen, ondernemen we de nodige acties met één doel voor ogen: de volgende keer nóg beter scoren.
“Vroeger genereerden we ook al veel content. Nu kunnen we die content optimaal inzetten om de juiste mensen met de juiste boodschap te bereiken.”
Filip Decruyenaere CEO Dierckx Leys Private Bank
Dierickx Leys waterfles

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons