Skip to content
JOE fm luchtballonen

99 LUCHTBALLONEN VOOR 5 JAAR JOE FM

PROJECT User generated awareness campaign
CLIENT JOE fm
PRODUCT 5 years JOE fm
MEDIA
  • Activation
  • Stunt
  • Print
  • Tv 

CAMPAIGN

5 jaar JOE fm. 5 JAAR ‘Your greatest hits’. Dat inspireerde ons om te vieren met een wel héél bijzondere stunt. We wekten de bekende baseline van de radiozender letterlijk tot leven en lieten luisteraars van de grond gaan met Joe fm.

Een radiozender die de grootste hits allertijden brengt en zijn luisteraars daar steeds persoonlijk bij betrekt; daar moesten we iets mee doen. Daarom lieten we fans hun greatest hits insturen onder het mom ‘de hits van vroeger, de beleving van nu.’

Het favoriete nummer van de JOE fm-fans bleek – tot teleurstelling van sommigen – niet ‘Sex on the beach’, maar wel ‘99 Luftballons’. En om deze hit van NENA te doen herleven, trokken we alle registers open.

Onze actie werd groots aangekondigd op tv en in print. Luisteraars kregen zo de kans om een zitje in één van de luchtballons te bemachtigen. De strijd brak los en alle plekken werden in geen tijd gevuld. Op de grote dag gingen uiteindelijk exact 99 luchtbalonnen de lucht. Inderdaad. 99. In de mandjes: trouwe luisteraars en JOE fm-dj’s. Het volledige evenement werd live uitgezonden op – hoe kan het ook anders – de radio.

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Campaign strategy
  • Production 

IMPACT

  • Digital strategy
JOE 99 luftballons 1
JOE 99 luftballons 2

RESULTS

Klant in de wolken. Wij ook. Zeker als we achteraf de CIM-cijfers te zien kregen. Het marktaandeel van JOE fm steeg met 8,5 en de stunt kreeg uitgebreide media-aandacht.
“Nog nooit met zoveel succes zoveel lucht verkocht.”
Stijn Gansemans Creative Partner Dallas
JOE fm 5 jaar luchtballon

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons