Skip to content
JoeFM hits header

HOE SNEL HERKEN JIJ DE GROOTSTE HITS OP JOE FM?

PROJECT Awareness and conversion campaign
CLIENT JOE fm
PRODUCT Radio show ‘TOP 2000’
MEDIA
  • Video
  • Print
  • Activation
  • Digital
  • Social media

CAMPAIGN

De TOP 2000 van JOE fm groeide uit tot dé lijst met de allergrootste hits uit de afgelopen 40 jaar. De eerste twee weken van september stonden dan ook helemaal in het teken van deze hitlijst. En wij spoorden de luisteraars zoveel mogelijk aan om hun favoriet in de TOP te krijgen.

2.000 hits. Dat zijn 2.000 nummers die je meteen herkent wanneer je de eerste noten uit de boxen hoort knallen. Maar herken je ze ook zo snel als deze hits op een bijzonder instrument worden gespeeld? Ja hoor. En die aha-Erlebnis werd ook meteen de hoeksteen van de campagne.

In korte video’s speelden we bekende nummers op gieters, bierflesjes en een zingende zaag. Maar ook in print – nu niet meteen een muzikaal medium – lieten we luisteraars naar hits raden. Met behulp van Zentrick-technologie, een interactive layering op video, maakten we ook een entertaining game: de TOP2000-quiz. Via Facebook triggerden we fans om te stemmen op hun favoriete nummers.

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Campaign strategy
  • Production
  • Design

IMPACT

  • Digital strategy
  • Performance marketing
  • Social media marketing

RESULTS

De interactieve online game viel overduidelijk in de smaak. Luisteraars speelden het spel maar liefst 5.000 keer. Bovendien waren ze gemiddeld 4,48 minuten bezig. En dat is laaang in de wereld van vluchtige reclameboodschappen.
JoeFM hits breedbeeld vogels

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons