Skip to content
National Surprise Party header

JOE fm houdt het land in spanning met de ‘National Surprise Party’

PROJECT User generated awareness campaign
CLIENT JOE fm
PRODUCT 3 years JOE fm
MEDIA
  • Print
  • Activation
  • Stunt
  • Digital
  • Social media 

CAMPAIGN

Hoe krijg je als piepjonge radiozender de nodige aandacht en sympathie op je derde verjaardag? Door het hele land te laten meevieren op een ‘National Surprise Party’. Inclusief nietsvermoedende jarige, luisteraar Bjorn.

Bij JOE fm staan de luisteraars centraal: hun emoties, ervaring en favoriete hits. Deze strategie – die we sinds 2009 consequent toepasten – wilden we laten ervaren door héél België. Daarom beslisten we om het derde verjaardagsfeest weg te schenken aan één nietsvermoedende luisteraar die jarig was op dezelfde dag als JOE fm.

Party planners van dienst? De andere luisteraars. Terwijl we de nietsvermoedende Bjorn met een leugentje om bestwil op all-invakantie naar Egypte stuurde, ging het nationale feestcomité aan de slag. We regelden Bjorns favoriete gerecht, lievelingsband, topcadeaus en een gigantische verjaardagskaart ondertekend door de luisteraars. Ook bekend Vlaanderen droeg zijn steentje bij en wenstte Bjorn ‘ne gelukkige’ en ‘nog vele jaren’. Intussen verscheen Bjorns gezicht óveral: in magazines, kranten, billboards, …

Bij zijn terugkomst lokten we Bjorn – intussen het bekendste gezicht van het land – naar zijn ‘National Surprise Party’. Daar brak het feest los met duizenden luisteraars en de JOE fm-dj’s. Een geëmotioneerde Bjorn sprak tijdens zijn verjaardagsspeech zelfs over ‘de schoonste dag van z’n leven’. Missie gelaagd.

National Suprise party campagne

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Brand strategy
  • Campaign strategy
  • Production 

IMPACT

  • Digital strategy
  • Content marketing
  • Performance marketing
  • Social media marketing
HubSpot Video

RESULTS

Dat we de jarige de verrassing van zijn leven bezorgden – en een bijna-hartaanval, sorry Bjorn – staat vast. Maar ook wij en de klant waren blij verrast, met de resultaten. De Facebook-pagina van JOE fm kreeg in een klap 26% meer fans en de zender verwelkomde 10.000 nieuwe luisteraars. Met deze case sleepten we een Cannes Lions-, Eurobest-, Best of Activation- en CCB-award in de wacht. Alweer een reden om te feesten, seg.

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons