Skip to content
Dallas launch 2012

CONCURRENTEN LANCEREN DALLAS ANTWERP

PROJECT Agency launch  campaign
CLIENT Dallas Antwerp
PRODUCT The launch of Dallas Antwerp
MEDIA
  • Stunt
  • Video 

CAMPAIGN

Een nieuw communicatiebureau lanceren in een sector die alles al minstens één keer heeft gezien. Hoe pak je dat aan? Door je eigen concurrenten voor je kar te spannen. Zonder hun medeweten.

Maart 2012. Reclamebureaus MIA en Openhere fuseren. Hoog tijd voor een relaunch onder de nieuwe naam ‘Dallas Antwerp’. De nieuwe propositie luidde ‘We write brandsoaps’. Een logisch – en brandend actueel – aanknopingspunt om de CEO’s van andere agencies voor de camera te halen en een microfoon onder hun neus te duwen. De wereldbekende soap Dallas was namelijk nét terug antenne voor een veelbesproken comeback. Een open deur …

We vroegen de CEO’s naar hun mening over tv-soaps en de terugkeer van de moeder-aller-soaps Dallas. De quotes monteerden we in een testimonial.

Tijdstip van de stunt: het Marketing Day-congres. Als sponsor van het event was Dallas Antwerp die dag overal aanwezig. Ook op het grote scherm. Daar toonden we het filmpje aan meer dan 1.000 professionals. Al hadden de hoofdrolspelers misschien al een klein vermoeden. Op voorhand bedankten we de CEO’s via Twitter voor hun lovende woorden en hun – onvrijwillige – medewerking. Fijne samenwerking!

EXPERTISE

IMAGINE

  • Creative concept
  • Brand strategy
  • Campaign strategy
  • Production

IMPACT

  • Digital strategy
  • Marketing automation
  • Performance marketing
  • Social media marketing  
HubSpot Video

RESULTS

Meer dan 1.400 kwalitatieve leads – die we bereikten via e-mail – keken het filmpje uit vlak na de lancering. Met een response rate ruim boven de 20%, leverde die e-mail heel wat positieve feedback op. Bovendien bereikten we de duizenden Twitter-volgers van onze directe concurrenten. Naam gemaakt.
Dallas Antwerp lancering reclame

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Contacteer ons