Goeie voornemens worden goeie plannen bij P&V Verzekeringen

Die coronakilo’s kwijtraken, een maandlang geen druppel alcohol aanraken, ein-de-lijk dat sportabonnement laten renderen … Goeie voornemens maken steevast onderdeel uit van een nieuw jaar, om ze daarna al even snel weer te vergeten. Dat komt omdat goeie voornemens routineus, vaag en halfslachtig zijn. Goeie plannen daarentegen zijn scherp afgelijnd én gemeend. En die goeie plannen ondersteunt P&V verzekeringen ook in 2022.

DOELSTELLING

Na verschillende geslaagde samenwerkingen in het afgelopen jaar en een eindejaarscampagne die een schot in de roos bleek, riep P&V Verzekeringen opnieuw onze hulp in om hun naamsbekendheid te vergroten. De campagnelijn “Zolang ú plannen blijft maken, zijn wij er om ze te verzekeren” is nog steeds relevant en de maatschappelijke rol van P&V misschien zelf nóg belangrijker in moeilijke coronatijden die maar blijven aanslepen. Daarom gaven we een nieuwe, frisse invulling aan de eindejaarsboodschap die we vorig jaar lanceerden.

De Campagne

Net als vorig jaar wil P&V verzekeringen inspireren en vooral stimuleren om plannen te (blijven) maken. Het verschil tussen goeie voornemens en goeie plannen, tussen vage intenties en concrete projecten, is daarom het kernthema van deze eindejaarscampagne. De boodschap: 'Maak dit jaar eens goeie plannen in plaats van goeie voornemens.'

Ook deze campagne hamert dus op het maatschappelijke engagement dat P&V eigen is. Met de hoopvolle eindejaarsboodschap vormt de verzekeringsmaatschappij het koppelteken tussen goeie voornemens en goeie plannen, tussen verzuchting en handeling, tussen woorden en daden.

Deliverables

Ter inspiratie vormden we heel wat (typische en minder typische) goeie voornemens om tot goeie plannen. Die boodschappen lieten we horen in radiospots van 10 en 30 seconden.  

audio
audio
audio

Daarnaast verscheen de campagne op sociale media (Facebook en Instagram) en in online bannering. Ook in de P&V-kantoren was de campagne te zien op digitale schermen.

p&v_website case_static_posts

 

HubSpot Video

Tot slot lieten we ook dit jaar de P&V-toren aan de Kruidtuin in Brussel oplichtten. Daarvoor wisten we tal van bekende Nederlands- en Franstalige schrijvers te strikken: Lize Spit, Fikry El Azzouzi, Saskia De Coster, Stijn De Paepe en Khalid Benhaddou aan Nederlandstalige kant en Geneviève Damas, Gioia Kayaga Joy, Thomas Gunzig, Marka en Zaïneb Hamdi aan Franstalige kant. Met hun warme, poëtische woorden gaven we voorbijgangers tijdens de koudste dagen van het jaar wat licht in de duisternis. En hopelijk ook het nodige duwtje in de rug om het nieuwe jaar hoopvol tegemoet te gaan.

HubSpot Video

De resultaten

Deze campagne is nog volop aan de gang. Definitieve resultaten kunnen we dus nog niet meedelen. Kom later zeker eens terug en ontdek de impact van dit mooie project.

dirk-1-1

WIL JIJ EENS PRATEN OVER EEN IMPACTVOLLE CAMPAGNE?

Boek een call met Dirk

Meus signeert

Hoe geef je de salescijfers van een boek van tv-chef Jeroen Meus een boost rond eindejaar? Met een slimme live activatie voor de die-hard fans.

Lees meer →

Kom op tegen Kanker

Hoe kan je rokende ouders sensibiliseren zonder te stigmatiseren? Door het speelgoed van hun kinderen aan het woord te laten.

Lees meer →

CASS

De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.

Lees meer →