Uitdaging
Na het grote succes van de eerste rekruteringscampagne, bundelen het Instituut van de Bedrijfsrevisoren (IBR) en Dallas opnieuw de krachten om het beroep van bedrijfsrevisor in de spotlights te zetten.
Want ondanks de cruciale rol die bedrijfsrevisoren spelen in onze economie en maatschappij, blijft het beroep onder de radar bij veel studenten.
Na het grote succes van de eerste rekruteringscampagne, bundelen het Instituut van de Bedrijfsrevisoren (IBR) en Dallas opnieuw de krachten om het beroep van bedrijfsrevisor in de spotlights te zetten.
Want ondanks de cruciale rol die bedrijfsrevisoren spelen in onze economie en maatschappij, blijft het beroep onder de radar bij veel studenten.
Aanpak
Daarom gingen op zoek naar wat studenten motiveert bij het kiezen van een carrière. Aanzien, loon, sociale impact ... Uit de bevraging bleek al snel dat er heel wat drijfveren zijn voor een toekomstige job. Maar wat ook opviel: al die opties zorgen voor nog meer keuzestress bij de doelgroep.
Enter de campagnelijn: bedrijfsrevisor, een carrière zonder compromissen. Wie kiest voor de job van bedrijfsrevisor, hoeft namelijk geen keuze te maken tussen een carrière met boeiende toekomstmogelijkheden of een loopbaan met maatschappelijke meerwaarde. De veelzijdigheid en de carrièrekansen zorgen ervoor dat kiezen niet verliezen is.
Met die belofte gingen we aan de slag met een digital-first campagne, volledig gefocust op de leefwereld van studenten. Zowel in beeld, taal als mediagebruik.
In de awarenessfase zetten we de job en zijn voordelen op een frisse manier in de kijker. In de considerationfase mochten studenten hun ongefilterde vragen over de job afvuren. De apotheose? Een spetterend carrière-event in verschillende studentensteden, waar studenten konden speeddaten met starters en experten. En elk stukje content werd opgenomen met échte bedrijfsrevisoren. Dat kan tellen.
In 2024 en ook dit jaar deden we met het Instituut van de Bedrijfsrevisoren een beroep op Dallas om onze branding in een nieuw jasje te steken en (on-line) campagnes en events voor bachelor- en masterstudenten op te zetten. De missie was om de bekendheid van het beroep van bedrijfsrevisor en de aantrekkelijke troeven ervan in de verf te zetten. Een uitdagend project dat ons mooie resultaten opgeleverd heeft: een grotere naamsbekendheid bij onze doelgroep en een veel hogere visibliteit op sociale media. De toegevoegde waarde van Dallas was voor ons zelf voel- en meetbaar. Met 13% groei van onze naamsbekendheid bij studenten hebben we de basis gelegd voor onze ambitie om de bedrijfsrevisorenkantoren te steunen bij hun dringende rekruteringsbehoeften!
Jan Laplasse
Head of Communications