In 2013 wilde Debic (FrieslandCampina) een sterk merkverhaal neerzetten bij alle foodservice professionals in Europa. Zij klopten daarvoor aan bij Dallas.
+150.000chefs en bakkers in Europa
Debic is een B2B-producent binnen de groep FrieslandCampina. Premium zuivelmerk én referentiemerk in Nederland, België en deels ook Frankrijk, maar elders in Europa minder ‘top of mind’. In 2013 hadden zij het idee om daaraan iets te doen. Zij vroegen aan Dallas Antwerp hen daarbij te helpen.
We beantwoordden de vraag van Debic door eerst en vooral de marketingstrategie en het communicatieplan uit te tekenen. Geen sinecure, gezien de verschillende Europese marktsituaties en uiteenlopende communicatiedoelstellingen.
“Met Debic is Dallas erin geslaagd om vanuit een duidelijke strategie een duidelijk merkverhaal neer te zetten binnen de foodservice sector”
Marc Waelbers
Belangrijk was ook: de uitbouw van het digitale ecosysteem met ‘people stories’.
We:
mét een optimale synergie tussen dit alles.
Dallas bracht opnieuw lijn en hiërarchie in de producten en categorieën.
De Europese context maakte dit extra uitdagend. De samenwerking binnen het internationale Nexxus-netwerk waarvan Dallas deel uitmaakt was daarbij cruciaal.
Hoe geef je de salescijfers van een boek van tv-chef Jeroen Meus een boost rond eindejaar? Met een slimme live activatie voor de die-hard fans.
Hoe kan je rokende ouders sensibiliseren zonder te stigmatiseren? Door het speelgoed van hun kinderen aan het woord te laten.
De lancering van een nieuwe muziekartiest vraagt de juiste marketing, artist branding en support bij de launch.
Dallas Antwerp, Sint-Paulusplaats 19, 2000 Antwerpen
+32 (0)3 260 64 70 - Stuur ons een e-mail