Uitdaging
De markt van supplementen om urinewegeninfecties te bestrijden wordt al jarenlang gedomineerd door één merk. Toch durfde EG het aan om Urilys te lanceren. Een merk dat vrouwen niet alleen preventief beschermt (met Urilys-Comfort), tegen deze — op z’n zachtst gezegd — vervelende kwaal maar ook behandelt (met Urilys-Forte) tegen accute blaasontstekingen. Om de strijd tegen de concurrentie én tegen pijnlijke urinewegeninfecties aan te gaan, moesten we een sterk en opvallend merk ontwikkelen. Daarnaast was er ook een disruptieve media-aanpak nodig om vrouwen van alle leeftijden effciënt te bereiken.
Aanpak
Elke vrouw die er al mee te maken kreeg, zal het beamen: een blaasontsteking is pijnlijk, ongemakkelijk en simpelweg rot. Het laatste waar je op zo’n moment nood aan hebt, is een reclame die focust op die pijn en het ongemak. Toch kiezen zowat alle merken voor deze klassieke symptoomfocus. Wij besloten om het positiever aan te pakken en om vrouwen aan te sporen om hun dag terug in handen te nemen. Want élke dag is hún dag.
Die strategische aanpak vertaalden we in een branding die positiviteit, power en vrouwelijkheid uitstraalt. Met een herkenbare Y-shape en opvallend frisse kleuren — roze en oranje — bouwden we een sterk onderscheidende brand identity.
Om de verscheidenheid aan vrouwen in de doelgroep (van 18 tot 45+) aan te spreken, stemden we onze content en kanaalkeuze af op elke leeftijdscategorie. Van festivalfilmpjes op Tiktok en Snapchat tot vakantievibes op YouTube. Overal blije en vooral gezonde vrouwen.
Resultaat
Amper één maand na de lancering van Urilys werd het merk nummer 2 in de markt. En terwijl de veelvuldige toiletbezoekjes onder vrouwen stevig daalden, steeg de brand awareness naar 24,8%. Een cijfer dat de hoogte blijft ingaan. Bovendien werd Urilys intussen ook genomineerd voor een Effie-award.
Met deze campagne die positiviteit uitstraalt, willen we vrouwen weer in hun kracht zetten.
Pauline Oppalfens
Creative Copywriter DALLAS